بازديد رئيس جمهور گينه بيسائو از 2 مرکز تحقيقات کشاورزي

تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰ | عنوان: گينه بيسائو


باید با تبادل تجربیات علمی ، برای نجات جهان تلاش کرد. رئیس جمهور گینه بیسائو امروز در بازدید از مرکز آموزش کشاورزی امام خمینی (ره) و موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی افزود:‌ ایران کشوری توسعه یافته و به لحاظ علمی بسیار پیشرفته است.
مالام باسای موفقیت ایران را موفقیت کشور خود دانست و گفت :‌ دستاوردهای ایران در این دو موسسه فوق العاده و نمونه است. رئیس جمهور گینه بیسائو از سه نمایشگاه جانوران سمی ، نمایشگاه موسسسه سرم سازی و مرکز تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر نیز بازدید کرد . معاون آموزش و تحقیقات و ترویج وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم ، هدف از این بازدید را ارزیابی توانمندیهای علمی ایران برای ایجاد زمینه همکاری مشترک کشاورزی با کشور گینه بیسائو دانست .

پرهمت افزود:‌ در پنج سال آینده بیش از 25 درصد از تولیدات کشاورزی ایران با استفاده از مواد بیولوژیک و ارگانیک برای تامین امنیت غذایی خواهد بود . مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با 102 هکتار مساحت در آموزش شاغلان و بهره برداران بخش کشاورزی برای ارتقای سطح کیفی تولیدات کشاورزی فعال است. این مرکز آموزشی با برگزاری دوره های آموزش بین المللی و داخلی به صورت حضوری و غیر حضوری در چرخه تولید کشاورزی بسیار موثر است . موسسه سرم سازی رازی نیز در زمینه تحقیقات دامپزشکی و تولید واکسن و سرم فعالیت دارد. هم اکنون این موسسه بیش از 60 نوع فرآورده بیولوژیکی شامل واکسن های انسانی ، دامی ، آنتی ژنها و فراورده های حیاتی ، ضد عقرب زدگی و مارگزدیدگی تولید می کند. این موسسه علاوه بر تامین نیازهای ملی،فراورده های خود را در سطح بین المللی به کشورهای مورد نیاز عرضه می کند. این موسسه حدود 2 و نیم میلیون دز واکسن در سال تولید می کند . گینه بیسائو کشوری در غرب آفریقا با 36 هزار و 544 کیلومتر مساحت است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=23481