شهادت يک زن انگليسي در دادگاه جنايي عليه رهبر سابق ليبريا

تاریخ ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۰ | عنوان: ليبريا


"نائومي کمپل" مدل سرشناس انگليسي روزپنجشنبه در دادگاه "چارلز تيلر" رهبر سابق ليبريا شهادت داد و مدعي شد که در جريان سفر به آفريقاي جنوبي در سال 1997 يک کيسه کوچک حاوي الماس به وي داده شده است.

ايرنا پنجشنبه به نقل از خبرگزاري رويترز از آمستردام گزارش داد که "تيلر" رييس جمهوري سابق ليبريا در ارتباط با 11 فقره جنايت، بردگي جنسي، ايجاد نقص عضو و به کارگرفتن کودکان در جنگ با "سيرالئون" که طي ان 250 هزار نفر کشته شدند، در دادگاهي در آمستردام تحت محاکمه قراردارد.
وکيلان "تيلر" انتظار داشتند بتوانند بدلايل قانوني شهادت وي در دادگاه را عقب بياندازند اما کمپل روزپنجشنبه در دادگاه حاضر شد و ادعا کرد که چند قطعه سنگ "کثيف و بد شکل" را در سفرش به آفريقاي جنوبي ديده است.
اهميت شهادت اين زن انگليسي در اين است که مي تواند ادعاي "تيلر" را که هيچ گاه الماس خام نداشته است را رد کند.
کمپل در گفت وگوهاي مطبوعاتي در پيش از اين دادگاه بارها گفته بود که هيچ الماسي از تيلردريافت نکرده است.
به گزارش رويترز اگر دادستاني اين دادگاه که زير نظر سازمان ملل برگزار مي شود بتواند اثبات کند که تيلر به کمپل الماس داده است، پرونده رييس جمهوري سابق ليبريا سنگين تر شده و راه براي تاييد اين نکته که وي از شورشيان براي خريد اسلحه در آفريقاي جنوبي الماس دريافت کرده است باز مي شود.
دادستانها معتقدند که تيلر دريک ميهماني يک الماس بزرگ نتراشيده به اين مدل هديه داده است.
اين زن انگليسي در اظهارات خود در دادگاه گفت که مطمئن نيست الماس ها به چه کسي تعلق داشت.
براساس اين گزارش ضيافتي که کمپل و تيلر در آن شرکت داشتند توسط نلسون ماندلا رييس جمهوري پيشين آفريقاي جنوبي ترتيب داده شده بود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=23371