رئيس جمهور چاد: انجامنا خواهان صلح با همه همسايگان از جمله سودان است

تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۰ | عنوان: چاد



خبرگزاري فارس: رئيس جمهور چاد در حاشيه نشست كشورهاي ساحل و صحرا در "صبراته " ليبي ابراز اميدواري كرد، به راه حل نهايي در درگيري اين كشور با سودان دست يابد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الرياض چاپ عربستان، ادريس ديبي گفت: اميدوارم طي روزها و يا ماه آينده با سودان به عنوان كشور همسايه و دوست، با نظارت معمر القذافي، رهبر ليبي و سازمان ملل و كشورهاي دوست، به راه حلي دست يابيم.
وي همچنين ابراز اميدواري كرد كه دارفور آرامش خود را بازيابد، زيرا چاد از جنگ داخلي در غرب سودان بيش از همه كشورها آسيب ديده است.
ديبي با اشاره به حمله اخير اين كشور به مناطق مرزي سودان و بمباران مواضع شورشيان، گفت: ما از حقمان براي دفاع از خود استفاده مي‌كنيم اما در عين حال صلح طلب هستيم و خواهان صلح با همه همسايگان از جمله سودان هستيم.
رئيس جمهور چاد، شورشيان اين كشور را مزدوراني خواند كه آنها را شكست خواهد داد و گفت: چيزي از آنها باقي نمانده است و پس از اين درگيري به سودان گريخته‌اند.
درگيري ميان سودان و چاد كه يكديگر را به حمايت از شورشيان متهم مي‌كنند، در دستور كار نشست كشورهاي سازمان ساحل و صحرا قرار داشت.
يازدهمين نشست كشورهاي ساحل و صحرا موسوم به (س_ص)، با حضور سران 28 كشور عضو، طي دو روز گذشته در شهر صبراته ليبي برگزار شده بود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2329