انتخابات پارلماني در کشور سائوتومه و پرنسيپ آغاز شد

تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹ | عنوان: سائوتمه و پرنسيپ


انتخابات پارلمانی در کشور سائوتومه و پرنسیپ ، امروز ، یکشنبه، از ساعت هفت صبح به وقت محلی آغاز شد و تا ساعت هجده ادامه خواهد داشت.
هفتاد و نه هزار نفر از جمعیت یکصدو هفتاد و پنج هزار نفری این کشور کوچک آفریقایی، برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند. این انتخابات در حالی برگزار می شود که نتایج انتخابات شوراهای شهر که پنج روز پیش ( بیست و پنجم ژوئیه) برگزار شد، هنوز اعلام نشده است.

میزان مشارکت مردمی در انتخابات شوراهای شهر نود درصد بود. پیش بینی می شود دو حزب رقیب یعنی «اقدام دموکراتیک مستقل» به رهبری پاتریس ترو وئادا Patrice Trovoada ، نخست وزیر سابق و ائتلاف «حزب سوسیال دمکرات و جنبش آ‍زادیبخش سائوتومه و پرنسیپ»، به رهبری رافائل برانکو ، نخست وزیر فعلی، بیشتر کرسیهای پارلمان را بدست آورند.

این احزاب با بسیج طرفداران خود برای شرکت در این انتخابات، قصد دارند اکثریت مطلق کرسی ها را بدست آورند تا بدون ائتلاف با حزب دیگر، دولت تشکیل دهند. مجلس ملی این کشور پنجاه و پنج کرسی دارد و مدت نمایندگی آن چهار سال است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سائوتومه، کشور کوچک سائوتومه و پرنسیپ از مستعمرات سابق پرتغال است.

این کشور بسیار فقیر در غرب آفریقا و تقریبا در روی خط استوا قرار داد و از دو جزیره اصلی سائوتومه و پرنسیپ تشکیل شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=23118