رئيس‌جمهوري چاد: حل مناقشه سودان و چاد نياز به راه‌حلي قاطع دارد

تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۰ | عنوان: چاد



88.03.09
رئيس‌جمهوري چاد ابراز اميدواري كرد كه حل‌وفصل اختلاف‌هاي كشورش با سودان با حمايت‌هاي رهبر ليبي، سازمان ملل متحد و ساير كشورهاي دوست، هرچه سريع‌تر محقق شود.

ايلنا: رئيس‌جمهوري چاد «راه‌حلي قاطع» براي پايان دادن به مناقشه كشورش با سودان را خواستار است.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «ادريس دبي» كه بعد از شركت در نشستي منطقه‌اي صحبت مي‌كرد، ابراز اميدواري كرد كه حل‌وفصل اختلاف‌هاي سودان و چاد با حمايت‌هاي «معمر قذافي»، رهبر ليبي، سازمان ملل متحد و ساير كشورهاي دوست، محقق شود.
وي همچنين گفت كه اميدوار است صلح و ثبات هرچه سريع‌تر به مناطق جنگ‌زده دارفور برگردد و تاكيد كرد كه چاد كشوري است كه بيشترين زيان‌ها را از اين نا‌آرامي‌ها متحمل شده است.
دبي با اشاره به حملات هوايي عليه شورشيان چاد كه در سودان مستقر هستند، گفت: «از حقي كه براي دفاع از خود داريم استفاده كرده‌ايم ولي در عين‌حال صلح‌جو هستيم و روابط مبتني بر صلح‌ و ثبات با تمامي كشورهاي همسايه به‌ويژه سودان را خواستاريم.»
«عمر البشير»، رئيس‌جمهوري سودان نيز به‌رغم حكم دادگاه كيفري بين‌المللي و متهم شدن به ارتكاب جنايت جنگي، در اين نشست حاضر شده بود ولي بعد از مراسم افتتاحيه و بدون سخنراني يا گفت‌وگوي مطبوعاتي، نشست را ترك كرد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2308