درخواست سازمان ملل از گينه بيسائو براي مبارزه كارآمد با قاچاق مواد مخدر

تاریخ ۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵ | عنوان: گينه بيسائو


شورای امنیت سازمان ملل دیروز از مقامات گینه بیسائو خواست عملیات کارآمدتری را بر ضد تهدید فزاینده قاچاق مواد مخدر و جنایت های سازمان یافته اجرا کند.
اعضای شورای امنیت پس از مذاکره درباره اوضاع سیاسی و امنیتی ناپایدار گینه بیسائو مسئولان این کشور را ترغیب کردند محیطی مساعد بوجود آورند تا کارآمدی اقداماتی که برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جنایتهای سازمان یافته از جمله اقداماتی در این زمینه که جامعه بین المللی نیز از آن حمایت می کند، تضمین شود. شورای امنیت همچنین از نگرانی های شدید خود درباره افزایش مستمر قاچاق مواد مخدر و جنایت خبر داد،‌ مواردی که به عنوان تهدید برای صلح و امنیت در گینه بیسائو و منطقه به شمار می رود. اعضای شورای امنیت در این جلسه با وجود این اذعان کردند کشورهایی که مواد مخدر در آنها تولید و مصرف می شود و همچنین کشورهایی که این مواد از آنها عبور می کند به یک اندازه در اتخاذ تدابیر مناسب برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر مسئولیت دارند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک گینه بیسائو که با فقر شدید و ضعف نهادهای دولتی دست و پنجه نرم می کند، به گذرگاه مهم عبور کوکائین بین آمریکای جنوبی و اروپا تبدیل شده است.

شورای امنیت در عین حال از تعهد جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا به ویژه در ارتباط با اتحادیه اروپا و سازمان ملل برای اجرای فوری طرح اقدام منطقه ای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جنایتهای سازمان یافته ابراز خرسندی کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=22722