براي حل بحران موريتاني مذاكرات داكار به پيشرفت خوبي دست يافت

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰ | عنوان: موريتاني



خبرگزاري فارس: نشست گروههاي مرتبط با بحران موريتاني در داكار، پايتخت سنگال ادامه دارد و پيشرفت خوبي داشته است.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، گروههاي شركت كننده درباره برخي از موضوعات مورد اختلاف از جمله تشكيل كميته مستقل انتخابات و مسئوليت دولت انتقالي آينده به توافق رسيدند.
منابع خبري اعلام كردند: در حال حاضر اختلاف اصلي بر سر زمان به تاخير افتادن انتخابات است و هيئت نماينده "ولد عبدالعزيز " رئيس مستعفي شوراي نظامي خواستار كاهش زمان اين تاخير به 4هفته است. كارشناسان معتقدند كه دو طرف براي رسيدن به توافقنامه نهايي كه بحران موريتاني را حل كند، در نيمه راه هستند زيرا برخي از مسائل حل شده و گفت‌وگوها نيز ادامه دارد.
"السالك ولد سيدي محمود "، عضو هيئت جبهه ملي دفاع از دموكراسي، گفت: "ما تلاش كرديم تا تضميني براي شفافيت و انتقال صلح آميز قدرت بدست آوريم و مي‌خواهيم تضمين‌هاي جدي و واقعي براي ايجاد ثبات در كشور به ما داده شود. "
"اليدالي ولد الشيخ "، عضو حزب كميته نيروهاي دموكراتيك نيز گفت: مخالفان در موارد بسياري از خواسته‌هاي خود چشم‌پوشي كردند اما با كمال تاسف، هيئت عبدالعزيز رئيس مستعفي شوراي نظامي هيچ انعطافي از خود نشان نداد و براي هر گونه پيشرفتي مانع تراشي كرد.
"سيدي محمد ولد محمد " از اعضاي هيئت ژنرال عبدالعزيز گفت: طبيعي است كه اختلافاتي در برخي جزئيات وجود دارد اما با پذيرش ايده‌هاي نو مي‌توان بر اين مشكل فائق آمد.
جلسات مذاكره صبح روز چهارشنبه در داكار به رياست عبدالله واد، رئيس جمهور سنگال آغاز شد و نمايندگاني از سازمان ملل، اتحاديه اروپا، اتحاديه عرب ، اتحاديه آفريقا و سازمان كشورهاي فرانكفوني[سازمان كشورهاي فرانسوي زبان] در آن حضور داشتند.
برگزاري دومين جلسه اين گروهها در داكار با تظاهرات و درگيري شديد مردم با نيروهاي امنيتي در "نواكشوت " همراه شده بود و نيروهاي پليس تظاهر كنندگاني را كه خواستار لغو برگزاري انتخابات بودند، متفرق كردند.
حدود 6روز تا زمان برگزاري انتخابات رياست جمهوري موريتاني در تاريخ 6 ژوئن باقيمانده و 4 كانديداي انتخاباتي به انجام تبليغات خود مشغولند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2265