قذافي: بحران سودان و چاد حتي با استفاده از زور بايد حل شود

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰ | عنوان: ليبي



خبرگزاري فارس: رهبر ليبي در آغاز نشست كشورهاي ساحل و صحراء خواستار حل مشكل سودان و چاد حتي با توسل به زور شد.

به گزارش فارس به نقل از رايو آمريكايي "سوا "، معمر قذافي رهبر ليبي كه در حال حاضر رياست اتحاديه آفريقا را بر عهده دارد، در برابر سران كشورهاي عضو اين سازمان گفت: استفاده از زور موجب وضع تحريم‌هايي براي ايجاد صلح ميان سودان و چاد مي‌شود و حل بحران ميان آنها، مانع دخالت استعمارگران در قاره آفريقا خواهد شد.
قذافي پيشنهاد داد، نمايندگاني عاليرتبه از سودان و چاد انتخاب شوند و تحت نظارت سازمان كشورهاي ساحل و صحراء موسوم به تجمع "س_ص "، طرحي براي حل اين بحران ارائه دهند.
سازمان ساحل و صحراء، در يازدهمين نشست خود، درگيرهاي ميان چاد و سودان، وضعيت اتحاديه آفريقا ، اوضاع سومالي، موريتاني، گينه ، ليبريا و ساحل عاج را مورد بررسي قرار مي‌دهد.
شوراي اجرايي تجمع كشورهاي ساحل و صحراء نيز گزارشي درباره مسائل اصلي در كشورهاي عضو، از جمله وضعيت امنيتي آنها، اختلافات، درگيريها و تغييراتي كه خلاف قانون اساسي در كشورهاي عضو اتفاق افتاده، فراهم كرده است تا آن را در نشست ارائه دهد.
اين نشست به بررسي مسائل مهم در كشورهاي عضو و هماهنگي‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي ميان آنها و ايجاد فضاي صلح و ثبات در اين كشورها خواهد پرداخت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2264