فرستاده ويژه چين به سودان وارد خرطوم شد

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰ | عنوان: سودان



فرستاده ويژه چين به سودان روز جمعه براي ديداري پنج روزه از اين کشور که قرار است در جريان آن با مسئولان بلند پايه سودان در خصوص دارفور گفتگو کند، وارد خرطوم شد.
ليو گويجين (Liu Guijin)، فرستاده ويژه چين به سودان ي شامگاه جمعه وارد خرطوم شد. وي که از دوحه پايتخت قطر عازم سودان شده بود، پيشتر در طول هفته با فرستادگان آمريکا، روسيه، فرانسه، انگليس و اتحاديه اروپا ديدار و گفتگو کرده بود.
چين متحد راهبردي، اولين خريدار نفت و سرمايه گذار اصلي سودان متهم شده است که به اندازه کافي خرطوم را به منظور پايان دان به بحران دارفور تحت فشار قرار نمي دهد.
علي صادق سخنگوي وزارت امور خارجه سودان خاطر نشان کرد گفتگوهاي فرستاده ويژه چين به سودان در خصوص تلاش هاي جاري به منظور يافتن راه حلي صلح آميز براي بحران دارفور انجام خواد گرفت."
به گزارش خبرگزاري فرانسه از خرطوم، مقامات آمريکايي اعلام کردند اسکات گريشن (Scott Gration) فرستاده واشنگتن به سودان نيز قرار است براي ديدار با عبدالوحيد محمد نور روز جمعه وارد پاريس شود. عبدالوحيد محمد نور يکي از رهبران مهم جناح هاي شورشي سودان و از افراد بانفوذ در ميان جمعيت دارفور است که همچنان از شرکت در گفتگوهاي جديد صلح امتناع مي کند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2262