براي حضور در نشست ساحل و صحرا عمرالبشير صبح امروز وارد ليبي شد

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۳۰ | عنوان: سودان



88.03.08
رئيس جمهور سودان در هفتمين سفر خارجي خود از زمان صدور حكم ديوان كيفري بين المللي صبح امروز وارد "طرابلس "، پايتخت ليبي شد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "الجزيره "، عمر البشير براي شركت در يازدهمين نشست سران كشورهاي ساحل و صحرا كه در شهر "صبراته " در غرب طرابلس، برگزار مي‌شود، به ليبي سفر كرده است.
"علي التريكي "، معاون وزير امور خارجه ليبي در امور اتحاديه آفريقا پيش از اين گفته بود كه البشير در اين نشست شركت خواهد كرد و در شهر صبراته از وي استقبال مي‌شود.
وي افزود: سازمان كشورهاي ساحل و صحراء حكم ديوان كيفري بين المللي را به رسميت نمي‌شناسد و اين حكم را انتقام‌جويانه مي‌داند كه آفريقا را هدف قرار داده است و همه ما درباره تجديدنظر در پيوستن كشورهاي آفريقايي به اين ديوان، هم‌عقيده هستيم.
روساي جمهور جزاير "ساوتومي وپرانسيپ "، "گينه بيسائو " و "آفريقاي مركزي " براي شركت در اين نشست وارد طرابلس شده‌اند.
"حسني مبارك " رئيس جمهور مصر اعلام كرده در اين نشست حضور نخواهد داشت و "مفيد شهاب "، نماينده امور پارلماني اين كشور را به طربلس فرستاد.
شوراي اجرايي تجمع كشورهاي ساحل و صحراء ، گزارشي درباره مسائل اصلي در كشورهاي عضو، از جمله وضعيت امنيتي آنها، اختلافات ، درگيريها و تغييراتي كه خلاف قانون اساسي در كشورهاي عضو اتفاق افتاده، فراهم كرده است تا آن را در نشست ارائه دهد. اين نشست به بررسي مسائل مهم در كشورهاي عضو و هماهنگي‌هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي ميان آنها و ايجاد فضاي صلح و ثبات در اين كشورها خواهد پرداخت.
سازمان كشورهاي ساحل و صحرا در سال 1988 در طرابلس شكل گرفت و هدف از تاسيس اين مجموعه كه 28 كشور را در بر مي‌گيرد، خارج كردن كشورهاي صحرايي واقع در جنوب كشورهاي آفريقايي ساحل مديترانه ، از حصار خشكي و اتصال آنها به مديترانه و اروپا از طريق ليبي بود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2254