چالشهای فرهنگ اسلام در کشورهای افریقایی بررسی شدند

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰ | عنوان: نيجر



دبیرکل انجمن جهانی مسلمانان طی دیدار با وزیر امور دینی نیجر ضمن امضای توافقنامه همکاری در اشاعه فرهنگ اسلام، چالشهای پیش روی فرهنگ اسلام در کشورهای افریقایی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نسیج، دکتر عبدالله بن عبدالمحسن ترکی دبیرکل انجمن جهانی مسلمانان با اسحاق لابو وزیر امور دینی و کار انسانی نیجر در عربستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار راههای همبستگی و همکاری میان انجمن و وزارت امور دینی در زمینه حمایت از مدارس اسلامی و شوراهای حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین ضمن تأکید بر برگزاری همایشها و نشستهای مشترک، چالشها و مشکلات فرهنگ اسلام در کشورهای غرب افریقا را بررسی کردند.

عبدالله ترکی آمادگی انجمن و شوراهای اسلامی وابسته را برای همکاری با وزارت امور دینی نیجر به منظور تحقق مصالح و منافع اسلام و مسلمانان اعلام کرد.

در این دیدار اسحاق لابو به طرحهای فرهنگی اسلامی در نیجر اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی نیجر تلاش بسیاری برای اشاعه فرهنگ اسلام در کشورهای غرب افریقا دارد.

این در حالی است که انجمن جهانی مسلمانان پیش از این به کشورهای نیجر، بنین، سرالئون، چاد و جیبوتی سفر و با ائمه، مبلغان و رؤسای شوراها و مراکز اسلامی به منظور بررسی راههای تعمیق نقاط مشترک و بررسی مشکلات و نیازهای آنها و حمایت از آنها گفتگو کرد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2249