آفریقایی ها محاکمه صهیونیست ها را خواستار شدند

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰ | عنوان: آفريقا



88.03.07
۲۸ کشورآفریقایی، محاکمه جنایتکاران رژیم صهیونیستی را به جرم جنایت جنگی در تهاجم به باریکه غزه خواستار شدند.
به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از تونس، شورای اجرایی مجمع کشورهای ساحلی- صحرایی آفریقا در بیانیه پایانی هجدهمین نشست خود در طرابلس اعلام کرد، ۲۸ عضو این مجمع از اوضاع فاجعه آمیز فلسطینیان به علت رفتارهای غیر قانونی و خودخواهانه نیروهای اشغالگر اسرائیلی،اقدام اشغالگران به نقض گسترده حقوق بشر، بی احترامی آنان به توافقنامه های بین المللی و قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان مللابراز نگران هستند.
این مجمع همچنین اقدام رژیم صهیونیستی به ادامه حملات به غزه و محاصره فلسطینیان این منطقه و ادامه ساخت دیوار حائل نژادپرستانه ، گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و نیز مصادره گسترده زمین های فلسطینیان را در کرانه باختری محکوم کرد و ناقض رای دادگاه عدالت بین المللی دانست که در ژوئیه سال دو هزار و چهار در محکومیت این اقدامات صادر شد.
شورای اجرایی مجمع کشورهای ساحلی - صحرایی آفریقا همچنین در بیانیه خود از نیروهای اسرائیلی خواست به قطعنامه های بین المللی،به ویژه قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل متحد احترام بگذارند.
این شورا در پایان نشست دیشب خود در شهر طرابلس لیبی بر حمایت مطلق و همبستگی کامل خود با ملت فلسطین در مقابله با حملات مداوم رژیم صهیونیستی تاکید کرد.
خبر فارسي


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2243