توافق بين امارات عربي متحده و سيشل عليه راهزني دريايي

تاریخ ۲۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱ | عنوان: سيشل


براساس بیانیه ای که دولت مجمع الجزایر سیشل پنجشنبه منتشر کرد، امارات عربی متحده و این کشور توافقنامه ای پانزده میلیون دلاری برای کمک به این مجمع الجزایر اقیانوس هند به منظور مبارزه با راهزنی دریایی امضا کردند.
امارات عربی متحده به زودی هزینه ساخت پایگاه جدیدی را برای مرزبانان سیشلی در حاشیه ماهه(‌مهم ترین جزیره این مجمع الجزایر) تامین می کنند و پنج کشتی گشتی در اختیار این مجمع الجزایر می گذارند.

شمار کشتی های گشتی سیشل به این ترتیب دوبرابر خواهد شد. جیمز میشل رئیس جمهوری سیشل اعلام کرد:" این مجمع الجزایر برای مبارزه با راهزنان به تجهیزات بهتری مجهز خواهد شد و سامانه جدید راداری شناسایی، امکان تامین امنیت ماهیگیران و حمل ونقل دریایی فراهم خواهد کرد." وی افزود: " ما برای رهگیری شناورهای راهزنان توان بیشتری خواهیم داشت و می توانیم پاسخ مناسبی به آنها بدهیم." پس از آنکه جامعه بین المللی استقرار ناوهای جنگی را در خلیج عدن در سال دوهزار وهشت آغاز کرد، راهزنان سومالی منطقه عملیات خود را به اقیانوس هند گسترش دادند و به ویژه سیشل را تهدید کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی،‌راهزنی دریایی درامدهای سرنوشت ساز گردشگری و صیادی را در این مجمع الجزایر کوچک هشتاد وپنج هزار نفری تهدید می کند. سیشل امسال دومین کشور پس از کنیا بود که توافقنامه ای با اتحادیه اروپا به منظور پیگرد راهزنان احتمالی راهزنان بازداشت شده در دریا امضا کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=22312