هشدار کارشناسان تانزانیایی درباره آنفولانزای خوکی

تاریخ ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: تانزانيا



کارشناسان بهداشتی که روی مناطق مرزی، فرودگاه ها و بنادر دریایی کار می کنند هفته گذشته سمیناری داشتند تا راه های کنترل بیماری آنفولانزای خوکی در صورت شیوع در تانزانیا را بررسی کنند.
این سمینار که با همکاری و پشتیبانی وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی تانزانیا و سازمان بهداشت جهانی برگزار شد بر روی تهدید شیوع احتمالی آنفولانزای خوکی در این کشور متمرکز شده بود.
به گفته دکتر محمد علی رییس مرکز تحقیقات و کنترل بیماری های عفونی این وزارتخانه، سمینار فوق در راستای آماده سازی برای ورود احتمالی آنفولانزای خوکی به این کشور برگزار شده است. او گفت قصد دارد درباره علایم این بیماری و گام های مقابله با آن به کارکنان بهداشتی آموزش دهد. وی همچنین گفته آنها کنترل مبادی ورودی کشور را آغاز کرده اند اما در نظر دارند درباره این بیماری به مردم و کارشناسان آگاهی و هشدار دهند.
این سمینار چهار روزه با حضور 30 کارشناس بیماری های عفونی و کنترل همراه بود.
دکتر علی از مردم خواسته استانداردهای بهداشتی را به شدت رعایت کنند.. او تصریح کرده ابتلا به این بیماری هنوز در افریقای شرقی گزارش نشده و هدف وزارت بهداشت تنها قرار گرفتن در حالت آماده باش است.
او از شرکت کنندگان {در سمینار} خواسته جدیدترین اطلاعات بدست آمده در این باره را در اختیار دیگر اعضا و عموم جامعه قرار دهند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2185