پایان دادن به شایعات اختلاف خلیفا سال و عثمان تانوروی انگ

تاریخ ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۰ | عنوان: سنگال



خلیفا سال شهردارسوسیالیست داکار دیروز در طی یک گفتگوی رادیویی با شبکه خصوصی آر اف ام اظهار داشت وی به هیچ وجه در هیچ زمینه ای نه در حزب سوسیالیست و نه خارج از این حزب ، رقابتی با عثمان تانوروی انگ ندارد. وی همچنین خاطرنشان کرد که از نظر اجتماعی در مرتبه عالی قراردارد و از آنجایی که مرد جاه طلبی نیست به سمت خود به عنوان شهردار داکار قانع و راضی است . خلیفا سال در این گفتگو رادیویی تاکید نمودقصد دارد به شایعات در مورد جنگ میان خود و آبدو دیوف پایان دهد.
درحقیقت حزب سوسیالیست سنگال در موردخلیفا آباباکار سال دچار تردید وشک شده بودند و گمان می کردند که خلیفا سال قصد دارد طرح های سیاسی خود را اجرا کند . شایان ذکر است که شهردار داکار خلیفا سال با این گفتگو رادیویی به تمام این احتمالات پایان داد.
وی برای چندمین بار اظهار داشت که هیچ موقعیتی برای من بالاتر از خدمتبه هموطناننمی باشد. ویقصد دارد در طی حکم 5 ساله خود بعنوان شهردار داکار تمامتلاش خود را صرف خدمت به هم وطنان خودکند وهمچنین از سکوت وانتظار هموطنانش در جهت اصلاح وضعیت داکار اظهار رضایت و خشنودی کرد.
خلیفه سال در این گفتگوی رادیویی از احتمال جانشینی پپه دیوف پس از پایان حکم 5 ساله اش خبر داد و اظهار داشت این موضوع نسبت به سایر مسائل برای وی از اهمیت بیشتری برخوردار است. خلیفه سال در ادامه گفتگوی رادیویی خود تاکید کرد هیچ دلیلی برای مخالفت میان وی و عثمان تانوروی انگ وجود ندارد و آنچه کهباعث مطرح شدن این موضوع شده است وجودشایعات می باشد.
خلیفا آباباکار سال اظهار داشت هرگاه میان دوسیاستمدار اختلافی رخ می دهد برای پایاندادن به شایعات و جلوگیری از اختلافات بیشتر بهترین راه گفتگو میان طرفین است .
وی همچنین اعلام داشت با وجود رئیس جمهور آبدولای وید ، سابقه مخالفتش با آسامه دیوف شانس وی برای کسب مقامی در سنگال امری بعید است و در پایانسخنان خود ادامه داد وی برای رفع این سوتفاهم با آسامه دیوف به مذاکره و گفتگو بپردازد و امیدواراست به نتایج مثبتی دست یابد . وی همچنین قصد دارد در نشستی با شورا برنامه ریزی شهری به بررسی بحرانهای حاکم بر سنگال به بحث و گفتگو بپردازد و راه حلی برای خروج از بحران پیدا کنند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2183