افزايش فشارها بر اتحاديه هاي دانشجويي مصر

تاریخ ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۰ | عنوان: مصر



88.03.05
دبير فراکسيون اخوان المسلمين در پارلمان مصر از افزايش فشارهاي نظام حاکم بر اتحاديه هاي دانشجويي اين کشور و تقلب در انتخابات داخلي اين اتحاديه ها انتقاد کرد.

"محمد البلتاجي" بعد از ظهر سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري "العالم" اين گونه اقدامات را به بازيچه گرفتن سرنوشت نسل هاي آينده مصر و زمينه سازي براي گسترش فساد سياسي در اين کشور دانست.

وي اظهار داشت: با وجود فشارها و تقلب هاي موجود، و جلوگيري از نامزد شدن دانشجويان طرفدار اخوان المسلمين براي شرکت در انتخابات اتحاديه هاي دانشجويي، اين دانشجويان همچنان در صحنه فعال هستند و از هيچ تلاشي فروگذار نخواهند کرد.

عضو پارلمان مصر افزود: اينگونه اقدام ها موجب شکل گرفتن فعاليت هايي خارج از چارچوَب اتحاديه هاي دانشجويي شده است، زيرا اتحاديه هاي موجود برخاسته از آرا و نظرات و نتيجه انتخاب دانشجويان نيست.

البلتاجي خاطرنشان کرد: دانشجويان در اين ميان به فعاليت هايي براي حمايت از غزه، اعلام همبستگي با ساکنان اين منطقه، مشغول هستند، که در اين بين فعاليت دانشجويان دانشگاه "فيوم" براي حمايت از غزه در دوران حملات نظامي و گسترده اخير رژيم اشغالگر با فشارهايي از سوي مسوولان دانشگاه و تهديد اين دانشجويان همراه بود.

وي گفت: مسوولان دانشگاه که تابع نظام حاکم هستند با استفاده از اوباش به دانشجويان حمله کردند و يکي از مراسم فارغ التحصيلي دانشجويان را بر هم زدند.

البلتاجي افزود: برغم اين مساله دانشجوياني که در اين جريان کتک خورده و زخمي شده بودند، براي مجازات به دادستاني کل تحويل داده شدند.

اين نماينده مصري با اشاره به فشارهايي که به دانشجويان تحميل مي شود؛ هشدار داد که اين گونه اقدامات سرکوبگرانه به ويژه عليه دانشجويان نمونه و فعال، بي توجهي و ناديده گرفتن نسل هاي آينده مصر است.

البلتاجي، به بازيچه گرفتن آينده نسل هاي بعدي مصر و وارد کردن نسل فعلي به صحنه هاي اختلاف و خصومت هاي سياسي را محکوم کرد و گفت: اينگونه اقدامات برخلاف عقل و منطق و بيانگر آن است که فساد سياسي در مصر از همه مرزها گذشته استَ.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2162