در دیدار سفیر لیبی با متکی : لیبی خواستار گسترش همه جانبه روابط با ایران شد

تاریخ ۰۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۰ | عنوان: ليبي



سفیر لیبی خواستار تعمیق مناسبات جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح با کشورش شد و نقش ایران را در عرصه های منطقه ای و بین المللی بسیار مهم و حائز اهمیت خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعد مجبر سفیر جدید لیبی رونوشت استوارنامه خود را تسلیم منوچهر متکی کرد.

متکی در این دیدار با اشاره به مناسبات دو کشور اظهار داشت: تعیین سفیر با سابقه لیبی، نشانگر اراده مناسبات لیبی برای تعمیق مناسبات دو کشور است و خود سرمایه ای برای تحرک بخشیدن مناسبات دو کشور است .

وزیرامورخارجه کشورمان افزود: تسلیم رونوشت استوارنامه در روز آفریقا خود فرصت مبارکی برای گام برداشتن در راه صحیح است.

وزیر امورخارجه در خصوص جایگاه ایران و لیبی اظهار داشت: ما همواره گفتمان را با دوستان لیبیایی با جدیت و شفافیت داشته ایم و ما با همدیگر در بحران ها زندگی کرده ایم و ارزشهای انقلاب اسلامی و اهداف مشترک شاخص اصلی مناسبات فیمابین بوده است.

وی افزود: کسانی که روی اسب بازنده شرط بندی کردند می بایست رویکردهای خویش را در تعامل با کشورها و ملت های آزاد و عدالتخواه تصحیح نمایند.

متکی خاطرنشان کرد: موقعیت مقاومت و پایداری حزب الله در لبنان و حماس در فلسطین درسهای بزرگی به صیهوینیست ها و حامیان سلطه گر آنان داد. دشمنان منطقه در شرایطی بسر نمی برند که منافع و استقلال ملت ها را بتوانند نادیده گیرند.

سعد مجبر با اشاره به سوابق مناسبات لیبی و ایران گفت: در هنگام تجاوز صدام به کشور ایران ما وظیفه خود را برای حمایت از ایران ادا کردیم و این را یک امر ضروری دانستیم و نقش لیبی و سوریه در حمایت از موضع جمهوری اسلامی ایران موجب شد تا جنگ ایران و عراق جنگ عرب و عجم نشود و این مواضع در آن زمان حمایت و پشتیبانی گرانقدری برای ایران را به همراه داشت.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2149