مقامات مصري اجازه ورود به اعضاي کاروان کمک رسان اروپايي را نمي دهند

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ | عنوان: مصر



مقامات مصري مانع از ورود اعضاي کاروان کمک هاي انسان دوستانه اورپايي "امل" به نوار غزه شدند و فقط به شماري معدودي از آنها اجازه ورود به غزه دادند.

"عرفات ماضي" رئيس گروه اروپايي براي شکست محاصره نوار غزه شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگار شبکه خبر ي العالم گفت: ابتدا با ورود اعضاي کاروان به نوار غزه موافقت شد و حتي گذرنامه هاي آنها نيز مهر شد اما پيش از آنکه کاروان به طرف نوار غزه حرکت کند دستور رسيد که با ورود کاروان به داخل نوار غزه مخالفت شده است و فقط شمار محدودي از اعضاي کاروان مي توانند وارد نوار غزه شوند.

"احمد الکرد" وزير کار و امور اجتماعي دولت قانوني فلسطين در نوار غزه نيز در اين باره به خبرنگار العالم گفت: دولت فلسطين امروز (سه شنبه) از طريق گذرگاه رفح پيامي از سوي فلسطيني ها تحت محاصره در نوار غزه به مقامات مصري مي فرستند تا آنها به ديگر اعضاي کاروان اروپايي نيز اجازه ورود به نوار غزه را بدهند تا آنها بتوانند به دوستان خود در غزه ملحق شوند.

"زياد العالول" عضو کاروان ياد شده در گفتگو با خبرنگار العالم نيز گفت: با وجود همه تلاش هاي که براي متقاعد کردن مقامات مصري صورت گرفت تا اجازه ورود به اعضاي کاروان را به نوار غزه بدهند، در نهايت مقامات اين کشور به يک راه حل ميانه راضي شدند و آن اين که به شماري از اعضاي کاروان اجازاه ورود به نوار غزه را دادند.

يکي ديگر از اعضاي کاروان ياد شده دراين باره گفت: اين کاروان به منظور کمک رساني به غزه آمده است تا به همه جهان پيام ضرورت پايان محاصره نوار غزه را بدهند و پيام کاروان در وهله اول يک پيام انساني است.

کاروان نور حامل کمک هاي بشردوستانه به مجروحان و کمک هاي پزشکي و چند دستگاه خودروي امداد رسان است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2139