سودان ، چاد را به حمايت از شورشيان دارفور متهم کرد

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰ | عنوان: مركز آفريقا



ارتش سودان دوشنبه شب در بيانيه اي چاد را به پشتيباني از شورشيان دارفور در حمله به يکي از پايگاههاي ارتش سودان در اين منطقه متهم کرد .
ژنرال محمد عثمان الاغبش سخنگوي ارتش سودان اعلام کرد شورشيان جنبش عدالت و برابري با پشتيباني دولت چاد يکشنبه شب به پايگاه نظامي ارتش سودان
در منطقه ام بارو نزديک مرزهاي سودان و چاد حمله کردند .
سخنگوي ارتش سودان تاکيد کرد چاد از شورشيان جنبش عدالت و برابري پشتيباني مي كند و علاوه بر اموزشهاي نظامي تجهيزات نظامي نيز در اختيار انان قرار مي دهد .
وي خاطر نشان کرد شورشيان جنبش عدالت و برابري با تجهيزات نظامي متعلق به ارتش چاد به پايگاه نظامي ارتش سودان در منطقه ام بارو حمله کرده اند .
الاغبش با اشاره به اينکه منطقه ام بارو هم اکنون در کنترل نيروهاي دولتي سودان است ، تاکيد کرد نيروهاي مسلح پس از درگيري با شورشيان انان را مجبور به عقب نشيني از اين منطقه کردند . وي افزود انتشار برخي گزارشها درباره اينکه شورشيان عدالت و برابري اين منطقه را تحت کنترل خود دراورده اند ، بي اساس است .
به گزارش خبرگزاري شينهوا از خرطرم، ژنرال محمد عثمان الاغبش تاکيد کرد نيروهاي دولتي سودان تلفات و خسارات سنگيني به شورشيان وارد کردند و در اين درگيري دستکم چهل و سه شورشي کشته و پنجاه و چهار تن ديگر زخمي شدند . نيروهاي دولت سودان همچنين موفق شدند ده خودوري نظامي متعلق به شورشيان را با تمام تجهيزات به تصرف خود دراورند . سخنگوي ارتش سودان افزود شماري از نيروهاي دولتي نيز در اين درگيري کشته و يا زخمي شدند .
در همين حال نيروهاي صلحبان مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه افريقا مستقر در ايالت دارفور موسوم روز دوشنبه اعلام كردند برخلاف گزارشهاي پيشين ، منطقه ام بارو در کنترل کامل نيروهاي دولتي سودان قرار دارد .


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2126