دستکم بيست سرباز سوداني در درگيري با شورشيان دارفور کشته شدند

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۰ | عنوان: سودان



ارتش سودان اعلام کرد دستکم بيست تن از نيروهاي ارتش سودان وچهل و سه تن از شورشيان در درگيريهاي روز يکشنبه در ايالت دارفور و در نزديکي مزرهاي سودان و چاد کشته شدند .
عثمان الاغبش سخنگوي رسمي ارتش سودان روز دوشنبه تاکيد کرد دستکم بيست تن از نيروهاي ارتش اين کشور در درگيريهاي روز يکشنبه با شورشيان دارفور کشته و سي و يک تن ديگر زخمي شدند .
الاغبش ياداور شد در اين درگيريها همچنين چهل و سه تن از شورشيان وابسته به گروه شورشي جنبش عدالت و برابري کشته و پنجاه و چهار تن ديگر زخمي شدند .
مسئولان گروه شورشي عدالت و برابري تاکنون درباره اين درگيريها و ميزان تلفات ان بيانيه اي صادر نکرده اند.
سخنگوي ارتش سودان تاکيد کرد شماري از شورشيان يکشنبه شب به يکي از پايگاههاي ارتش اين کشور در شهر ام بارو واقع شمال ايالت دارفور و درصد کيلومتري شرق چاد حمله کردند .
وي خاطر نشان کرد با وجود اظهارات متناقض برخي مسئولان نيروهاي صلح بان ملل متحد و اتحاديه افريقا مستقر در ايالت دارفور درباره اينکه شورشيان کنترل شهر ام بارو را در اختيار دارند ، ولي ارتش سودان روز دوشنبه اين شهر را تحت کنترل کامل خود دراورده است .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از خرطوم ؛ در همين حال کمال سائقي مسئول اطلاع رساني نيروهاي مشترک صلح بان سازمان ملل متحد و اتحاديه افريقا روز دوشنبه تصريح کرد برخلاف اطلاعاتي که ما يکشنبه شب منتشر کرديم ، شورشيان هرگز نتوانستند شهر ام بارو را تحت کنترل خود دراورند و اين شهر روز دوشنبه همچنان در کنترل کامل ارتش سودان قرار
داشت .
وي خاطر نشان کرد در پي وقوع درگيريهاي شديد يکشنبه شب ميان نيروهاي دولتي و شورشيان در شهر ام بارو دستکم سيصد و پنجاه غير نظامي و صد سرباز غير مسلح ارتش از جمله صد تن از زخميها به پايگاه نيروهاي صلح بان مشترک سازمان ملل متحد و اتحاديه افريقا مستقر در اين شهر پناه اوردند.
اين در حالي است که سودان و چاد همواره همديگر را به حمايت از شورشيان در مناطق مرزي دو کشور متهم مي کنند .


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2124