تاکید اتحادیه عرب بر کمک به اتحادیه آفریقا

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۰ | عنوان: آفريقا



اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست از دولت سومالی و نیروهای صلحبان اتحادیه آفریقا مستقر در موگادیشو پشتیبانی کند.
به گزارش شبکه خبر به نقل از شین هوا، سمیر حسنی،رئیس اداره همکاری عربی -آفریقایی در اتحادیه عرب تاکید کرد:جامعه جهانی باید در شرایط حساس کنونی از دولت سومالی و نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا در زمینه مبارزه با شورشیان مسلح حمایت کند.
سمیرحسنی تاکید کرد:جامعه بین المللی باید با ارسال کمکهای فوری برای اتحادیه آفریقا این امکان را برای آن فراهم کند تا بتواند بقیه نیروهای صلح بان خود را به سومالی اعزام کند.
وی افزود: اگر جامعه جهانی از نیروهای صلح بان اتحادیه آفریقا مستقر در موگادیشو حمایت نظامی و مالی نکند موضع آنان در مقابل حملات گسترده شورشیان مسلح تضعیف خواهد شد و از توانایی لا زم برای حمایت از دولت قانونی سومالی برخوردار نخواهند بود.
همزمان با اظهارات این مقام اتحادیه عرب شیخ شریف شیخ احمد رئیس جمهوری سومالی اعلام کرد:این کشور در معرض حملات شبه نظامیان مسلح خارجی قرار دارد که هدف اصلی آنان این است که سومالی را به افغانستان یا عراق تبدیل کنند.
شیخ شریف احمد تصریح کرد: پس از دو هفته از درگیری های شدید که در موگادیشو روی داد بر اثر آن دستکم ۲۰۰ نفر کشته شدند، افراد مسلح و شبه نظامی خارجی به شورشیان مسلح داخلی این کشور ملحق شده اند.
درهمین حال برخی کارشناسان نگرانی عمیق خود را از اینکه سومالی به پناهگاه عناصر وابسته به گروه القاعده تبدیل شود اعلام کرده اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2122