درخواست رئيس جمهور سومالي از جامعه بين‌المللي

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۱۰ | عنوان: سومالي



رئيس جمهور سومالي از مردم اين كشور و جامعه بين‌المللي خواست از دولت انتقالي اين كشور دفاع كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "الصومال اليوم "، "شريف شيخ احمد "، رئيس جمهور سومالي ديروز در نشستي خبري در موگاديشو گفت: گروههاي بيگانه وارد جنگ با دولت سومالي شده‌اند و مردم سومالي و جامعه بين‌المللي بايد براي مقابله با اين گروهها در كنار دولت انتقالي باشند.
وي مخالفان را به دنبال كردن اهداف بيگانگان متهم كرد و گفت: دولت سومالي به سوي آنها دست ياري دراز كرد و دولت در حال حاضر نيز صبر مي‌كند تا فرصتي براي صلح به سومالي داده شود.
وي گفت: برخي از اين گروهها در جهان مي جنگند و از آنچه كه در عراق و افغانستان روي مي دهد، آگاهند، اما مردم سومالي اجازه نمي‌دهند كه اين كشور به عراق و افغانستان تبديل شود.
شريف از مبارزه مردم در موگاديشو و بخش‌هاي ديگر سومالي استقبال كرد و افزود: ما از مبارزه مردمي در موگاديشو، شبيلي مركزي، هيران و ديگر مناطق كه با هدف بازگرداندن آزادي مردم است، استقبال مي‌كنيم.
مخالفان دولت سومالي از 7 مي گذشته، حملات شديدي را براي مقابله با نيروهاي دولت انتقالي و نيروهاي آفريقايي در موگاديشو آغاز كرده‌اند و اين درگيري‌ها موجب مرگ شمار زيادي از غير نظاميان و مهاجرت بسياري از مردم شده است.
دولت انتقالي نيز اعلام كرده كه همه مخالفان را از پايتخت بيرون خواهد كرد. اين در حالي است كه مخالفان نيز گفته‌اند تا زمان براندازي دولت شريف شيخ احمد، به مبارزه خود ادامه خواهند داد.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2116