مفتي پيشين مصر: هر کس در محاصره فلسطينيان مشارکت كند گناهکار و همپيمان اشغالگران است

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰ | عنوان: مصر



88.03.04
شيخ نصر فريد واصل مفتي پيشين مصر ادامه انسداد گذرگاه رفح از سوي مصر آن هم براي سومين سال پياپي را به شدت محکوم کرد و تلاش براي تشديد و اجراي آن را به منزله جنگ آشکار عليه مسلمانان و حمايت از دشمن دانست .

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مفتي مصر طي اظهاراتي که روزنامه القدس العربي آن را منتشر ساخته است، تاکيد کرد:در هر صورت هيچ گونه عذري از هيچ دولت عربي در مورد کم کاري در مورد نجات دو ميليون فلسطيني ساکن نوارغزه پذيرفتني نيست و خداوند زني را به خاطر محبوس ساختن گربه‌اي به جهنم خواهد برد، پس خداوند با کساني که دوميليون انسان را زنداني ساخته‌اند چه خواهد کرد،انساني‌هايي که از درمان و غذا و تحصيل محروم مانده‌اند.

وي در ادامه اين سوال را مطرح کرد که چه کسي مي تواند بپذيرد که خانواده اش سال‌ها در ترس و وحشت و تحت ظلم و ستم و گرسنگي زندگي کنند؟

وي تونل‌ها را تنها رگه حيات زندگي فلسطينيان دانست و نابودي آن‌ها را نيز تحريم کرد زيرا تخريب آن‌ها به فلسطينيان آسيب مي رساند و جايز نيست هيچ کس آن‌ها را تخريب کند حال استفاده کننده از آن هرگروه و قشري باشند.

وي تاکيد کرد که گردن نهادن به خواسته‌هاي آمريکاييان و صهيونيست‌ها در اين زمينه به منزله کمک به دشمن و خيانت به خود خواهد بود و هيچ نصي در قرآن و سنت وجود ندارد که چنين چيزي را جايز شمرده باشد .

واصل از دولت‌هاي عربي به خاطر عدم حمايت از جنبش‌هاي مقاومت به بهانه اين که اين جنبش‌ها عليه منافع ملت فلسطين تلاش مي کنند، به شدت انتقاد کرد و گفت:حمايت از حماس و ساير جنبش هاي مقاومت بر توانمندان مسلمان واجب عيني است و اين امر بر حکام مسلمانان نيز واجب است و هيچ عذري از آنان در مورد کوتاهي از موضوع پذيرفتني نيست .

به گزارش مرکز اطلاع رساني فلسطين، وي از علما که چشمان بيدار امت مي باشند خواست تا به دفاع از مقدسات اسلامي بپردازند و هر دشواري را در اين زمينه تحمل کنند و اگر آنان نمي خواهند از قدس و مقدسات و ملت فلسطين و آبروي امت دفاع کنند پس از کدام قضيه شرافتمندانه ديگري مي خواهند، دفاع کنند؟

وي شرايط کنوني فلسطين را نتيجه خطاها و اشتباهات حکام عرب و علماي ديني دانسته است که با فتواهاي خود موجب عذرتراشي پياپي اين حکام شده‌اند و اين در صورتي شکل گرفته است که صهيونيست‌ها به طور مداوم مساحت جديدي از سرزمين فلسطين را غصب مي کنند.

در همين رابطه مفتي اسبق مصر از روش‌هاي آموزشي مدارس و دانشگاه‌ها به شدت انتقاد کرد زيرا موضوع قدس را از ذهن نسل جديد پاک کرده است و نسل جديد با توجه با آموزش‌هاي کنوني چيز زيادي از قضيه قدس و فلسطين نمي داند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2113