اعلام آمادگي سودان براي پايان دادن بحران اين كشور با چاد

تاریخ ۰۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۰ | عنوان: سودان



88.03.04
دولت سودان اعلام كرد، از هرگونه اقدامي براي كنترل بحران فعلي با چاد استقبال مي‌كند.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري "محيط "، "غازي صلاح‌الدين "، مشاور رئيس جمهور سودان پس از ديدار با "احمد بن عبدالله آل محمود "، نماينده قطر در تلاش‌هاي ميانجيگري اين كشور گفت: ما به هر طرحي كه از سوي قطر ارائه شود، پايبنديم و پس از سفر آنها به چاد، به پيشنهادشان فكر مي‌كنيم.
وي افزود: قطر در حال حاضر طرحي مكتوب و با چارچوب مشخص براي مساله چاد ارائه نداده است اما اين ارتباطات و ديدارها نشانگر اين مساله است كه اين كشور تلاش مي‌كند در چارچوب صحيح مشكلات را حل كند، زيرا مي‌داند كه مشكلات دارفور با درگيريهايي كه در چاد وجود دارد، پيچيده‌تر مي‌شود.
وي درباره اقدامات مصر_ليبي و قطر براي حل مشكلات سودان و چاد گفت: اين اقدامات در راستاي نقض اقدام ديگري نيست و همه آنها براي پايان دادن به اين بحران تلاش مي‌كنند.
البشير نيز در ديدار با نماينده قطر تاكيد كرد: دولت سودان خواستار ايجاد صلح در دارفور است و تلاش مي‌كند تا گزينه صلح با كشور چاد را دنبال كند و دولت وحدت ملي از تلاش‌هاي قطر استقبال مي‌كند.
نماينده قطر بزودي نامه امير قطر را به "ادريس ديبي "، رئيس جمهور چاد تقديم مي كند. در اين نامه امير قطر از ديبي خواسته تا به اختلافات خود با سودان پايان دهند و روابط حسن همجواري را با يكديگر در پيش بگيرند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2102