كومور حمله نظاميان صهيونيست به كاروان آزادی را محكوم كرد

تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۱۲ | عنوان: كومور


دولت مجمع الجزاير كومور با انتشار بيانيه‌ای حمله نظاميان رژيم صهيونيستی به كشتی حامل كمك‌های بشردوستانه به غزه را محكوم كرد.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در اين بيانيه آمده است: انتشار اخبار مربوط به حمله نظاميان صهيونيست به كاروان آزادی غزه در آب‌های بين‌المللی كه حامل ده هزار تن كمك‌های بشردوستانه بود، مردم كومور را به شدت نگران و اندوهگين كرد، دولت كومور با انتشار اين بياينه اقدام ضدبشری رژيم اسرائيل را كه به كشته و زخمی شدن تعدادی از غيرنظاميان و فعالان حقوق بشری عازم كمك به مردم محاصره ‌شده غزه منجر شد، به شدت محكوم می‌كند.

در بخش ديگری از اين بيانيه، دولت كومور ضمن ابراز همدلی و انسجام مردم اين كشور با فلسطينيان تأكيد می‌كند: اين اقدام مصداق بارز نقض حقوق بين‌المللی و نشان‌گر يك تروريسم دولتی توسط رژيم اسرائيل است و بايد توسط همه صلح‌طلبان و آزادی‌خواهان محكوم شود.

در پايان اين بيانيه می‌خوانيم: دولت كومور با حمايت از موضع «بان كی مون» دبيركل سازمان ملل متحد در مورد اين اقدام نظامی، پيگيری و تشكيل كميته بين‌المللی برای تحقيق درباره اين تراژدی را خواستار است، دولت كومور يقين دارد كه شورای امنيت سازمان ملل متحد تصميم قاطعی در رابطه با اين وضعيت اتخاذ خواهد كرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=20985