بانک توسعه المان به توگو کمک مي کند

تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۳ | عنوان: توگو


بانک توسعه المان با پرداخت بیست و پنج میلیون یورو برای اجرای دو طرح عمرانی در کشور افریقایی توگو موافقت کرد.
نمایندگان بانک توسعه المان در نشستی با مسئولان رسمی توگو در لومه توافق نامه ای امضا کردند که مطابق ان، این نهاد مالی بیست و پنج میلیون یورو برای اجرای دو طرح عمرانی در زمینه انرژی برق در توگو در اختیار این کشور خواهد گذاشت. طبق بیانیه ای که در پایان این نشست در لومه منتشر شد بانک توسعه المان تعهد کرد برای تقویت زیرساختهای شبکه برق توگو یک پست تبدیل سیصد و سی ممیز یکصد و شصت و یک کیلو واتی که هزینه ان دوازده میلیون یورو براورد شده است در پایتخت توگو احداث کند. همچنین بانک توسعه المان در این توافق نامه متعهد یک خط سیصد و سی کیلو واتی در مرزهای توگو با کشورهای غنا و بنین ایجاد کند.

کارشناسان المانی هزینه اجرای این طرح را سیزده میلیون یورو براورد کرده اند.

این خط فشار قوی از نیجریه تا ساحل عاج کشیده شده و از کشورهای بنین،‌توگو و غنا نیز عبور می کند. این توافق نامه را آجی ایاسو وزیر اقتصاد و دارایی توگو و آینا یواخیم نماینده بانک توسعه المان در بنین امضا کردند.

در مراسم امضای این توافق نامه الکساندر بکمن سفیر المان در لومه همچنین مدیر کل شرکت برق بنین نیز حضور داشتند.

طرفهای امضا کننده این توافق نامه تعهد کردند از تلاشهایی که در راستای توسعه سامانه تبادل انرژی برق در منطقه غرب افریقا صورت می گیرد حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از لومه، طرحهای تهیه شده در این بخش با هدف کاهش فقر در توگو و براوردن نیازهای ساکنان منطقه در زمینه انرژی از طریق افزایش تولید برق به اجرا گذاشته خواهد شد.

یک طرح تاسیس خط لوله انتقال گاز نیز که بین کشورهای نیجریه، بنین، توگو و غنا کشیده می شود به زودی به پایان خواهد رسید.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=20644