دو شناور راهزنان دريايي در شمال شرقي سيشل منهدم شد

تاریخ ۰۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۶ | عنوان: سيشل


نیروی دریایی مبارزه با راهزنی دریایی اتحادیه اروپا " اتالانتا" یکشنبه اعلام کرد مرزبانان دریایی سیشلی دو شناور تهاجمی مورد استفاده نه تن از راهزنان دریایی را در شمال شرقی سیشل منهدم کردند.
نیروی دریایی مبارزه با راهزنی دریایی اتحادیه اروپا خبر حضور این شناورهای دزدان دریایی را به مرزبانان سیشلی اطلاع داده بود. بنابر اعلام اتالانتا ، مرزبانان سیشلی شنبه شب در دویست وپنجاه مایل دریایی مجمع الجزایر سیشل یک شناور را که به عنوان "کشتی اصلی" دزدان دریایی به کار می رفت و در داخل آن نه راهزن دریایی حضور داشتند و همچنین دو شناور دیگر را که این کشتی را همراهی می کردند رهگیری کردند. در داخل این کشتی مقادیری از تجهیزات راهزنی دریایی کشف شد درحالی که راهزنان خلع سلاح شدند و به داخل کشتی مرزبانان دریایی سیشل منتقل و سپس آزاد شدند .

پس از آن دو شناور راهزنان دریایی منهدم شد. سخنگوی نیروی مبارزه با راهزنی دریایی اتحادیه اروپا تصریح کرد راهزنان آزاد شدند زیرا آنها درحال فراهم کردن مقدمات حمله بازداشت نشده بودند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، یک ناو سوئدی عضو نیروی اتالانتا گروه مظنونان را پنج شنبه شب در پانصد مایلی شرق سواحل سومالی رهگیری کرده بودند.

این خبر به مرزبانان سیشلی که سامانه ارتباطی مشترکی با نیروی اروپایی برخوردار هستند اعلام شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=20483