پاريس از ازسرگيري گفتگوي بين طرف هاي کوموري استقبال کرد

تاریخ ۰۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۶ | عنوان: كومور


فرانسه از شروع مجدد گفتگوی سازنده بین طرف های کوموری به ویژه برای تعیین تاریخ انتخابات ریاست جمهوری استقبال و آنان را به مسئولیت شناسی تشویق کرد.
برنار والرو سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد فرانسه با خرسندی از ازسرگیری گفتگوی سازنده بین همه طرف های کوموری (در دوم خرداد) که به مدد تلاش های میانجی گری جامعه بین المللی به مدیریت اتحادیه آفریقا صورت گرفت آگاه شد. وی افزود فرانسه همه طرف های سیاسی کومور را به مسئولیت شناسی و روحیه تفاهم فرا می خواند. به گفته این سخنگو، این مسئولیت شناسی و روحیه تفاهم به ویژه برای تعیین جدول زمانی انتخاباتی هماهنگ و واقعگرا که شرایط برگزاری انتخاباتی معتبر را فراهم می کند ضروری است. این سخنگو تصریح کرد فرانسه مجموع طرف های دخیل در کومور را به خویشتن داری و خودداری از هرگونه اقدامات تحریک آمیز از جمله در جزیره موئلی که از روز گذشته بار دیگر صحنه اقدامات خشونت آمیز تاسف بار است فرا می خواند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، دیروز فومبونی مرکز موئلی کوچکترین جزیره مجمع الجزایر کومور به یک شهر جنگ زده تبدیل شده بود.

معترضان با قطع برق و ایجاد موانع در خیابانها به تظاهرات پرداختند. احمد عبدالله سامبی رئیس جمهوری کومور که مدت ریاست جمهوری اش دیروز به پایان رسید امیدوار است مدت ریاستش را یک سال و نیم دیگر ادامه دهد تا بتواند تعیین رئیس جمهوری کومور را با فرمانداران سه جزیره هماهنگ کند.

این در حالی است که این تصمیم را شورای قانون اساسی رد کرده است.

گفتگوهایی بین دفتر ریاست جمهوری کومور و نمایندگان سه جزیره قرار است روز پنجشنبه از سرگرفته شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=20313