نخستين توافق‌نامه «مقابله با اهانت به اسلام» در مصر تدوين شد

تاریخ ۰۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰ | عنوان: مصر



88.03.03
مجمع بين‌المللی فقه اسلامی(وابسته به سازمان كنفرانس اسلامی) و دارالإفتاء مصر، امروز سوم خردادماه، توافق‌نامه‌ای در زمينه همكاری مشترك برای مقابله با اقدامات و حملات موهن به اسلام تدوين كردند.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت ـ ابنا ـ مفاد و موضوعات اين توافق‌نامه در حاشيه نهمين نشست بين‌المللی مجمع فقه اسلامی در شهر «شارجه» امارات تدوين شد و امروز به امضای «علی جمعه» رئيس دارالإفتاء مصر و «عبدالسلام داود العبادی» دبيركل مجمع بين‌المللی فقه اسلامی رسيد. علی جمعه، مفتی مصر در اين باره گفت: هدف از امضای اين توافق‌نامه، اجرای طرحی جامع در زمينه آشنايی غيرمسلمانان با مبانی اسلام، پاسخ به حملات توهين‌آميز ضد اسلام و از بين بردن شبهات موجود در اين زمينه است.

وی افزود: بر اساس اين منشور، دارالإفتاء مصر و مجمع بين‌المللی فقه اسلامی در زمينه صدور فتوا، ارائه تحقيقات و پژوهش‌ها برای حفظ ميراث و فرهنگ اسلامی، ترويج افكار و انديشه‌های اسلامی، برپايی نشست‌های مشترك ميان علما و صاحب‌نظران و بررسی چالش‌های پيش‌روی امت اسلام همكاری می‌كنند.

مفتی مصر در پايان گفت: تبادل تجربيات در زمينه فتوا و صدور تصميمات فقهی در زمينه‌ مسائل اقتصادی، سياسی، فرهنگی، اجتماعی و پزشكی از ديگر مفاد اين توافق‌نامه است.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=2029