گينه بيسائو خواهان استفاده ازتوان کارشناسي ايران شد

تاریخ ۰۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹ | عنوان: گينه بيسائو


فرستاده ویژه رئیس جمهور گینه بیسائو با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.


متکی در این دیدار اظهار داشت: رویکرد دولت آقای احمدی نژاد توجه بیشتر به قاره آفریقاست و در وزارت امور خارجه معاونت جدیدی بنام معاونت آفریقا ایجاد شده است.

وی افزود: در حال حاضر طرحهای متعددی در زمینه های مختلف در افریقا باتلاش شرکتهای ایرانی اجرا می شود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر اهمیت گسترش همکاریهای اقتصادی در کنار روابط سیاسی اظهار داشت: باید زمینه های لازم برای توسعه همکاریها فراهم شود.

وی برقراری امنیت را شرط لازم توسعه اقتصادی دانست و افزود: گسترش همکاریهای تجاری، اجرای دوره های آموزشی، اجرای پروژه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری صنعتی و کشاورزی مهمترین محورهای قابل مطالعه میان دو کشور است.

فرستاده ویژه رئیس جمهور گینه بیسائو نیز هدف از سفرش را به ایران تعمیق و گسترش همکاریهای دو کشور دانست و اظهار داشت: طرفهای ایرانی می توانند در پروژه های مختلف صنعتی گینه از جمله انرژی حضور پیدا کنند. وی توان کارشناسی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف صنعتی را بسیار بالا ارزیابی کرد و خواهان بهره برداری از تخصص کارشناسان ایرانی در زمینه های مختلف شد.

وی همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فرصت مناسبی برای بررسی زمینه های همکاری میان دو کشور دانست و بر حمایت مقامات کشورش از گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=20091