جنگ قيمت روزنامه‌ها در آفريقاي جنوبي

تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸ | عنوان: آفريقاي جنوبي


جنگ قيمت روزنامه در آفريقاي جنوبي موجب شده شركت‌هاي رسانه‌يي رقيب، استراتژي‌هاي متفاوتي را براي جلوگيري از كاهش فروش در پيش بگيرند.
به گزارش سرويس رسانه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با آشفته بودن وضعيت صنعت روزنامه در جهان، مشاهده روزنامه‌هايي كه تلاش مي‌كنند راهي براي دوام بيابند، تعجبي ندارد؛ جنگ ميان روزنامه‌ها غيرمعمول نبوده اما اين جنگ در آفريقاي جنوبي به تداول مشاهده شده در آمريكا و اروپا نيست.

گروه "كاكستون" قيمت جلد نشريه مصور ملي "سيتيزن" را 33 درصد كاهش داده و از 4.50 راند به سه راند رسانده است. در مقابل گروه Avusa عرضه "تايم" را كه به‌عنوان يك نشريه رايگان اشتراكي و روزنامه خواهر با "ساندي تايمز"، پرفروش‌ترين روزنامه اين كشور، انتشارش را شروع كرده بود، با قيمت دو راند آغاز كرده است.

به گفته آنتون هاربر، استاد دپارتمان ژورناليسم دانشگاه ويتز، آنچه كه مهم است ارزش براي خواننده است؛ روپرت مرداك، مرد متنفذ دنياي رسانه با كاهش قيمت تلاش كرده و روزنامه‌هاي بسياري را به دست اورده اما به تحرير نيز بها داده است.

به اعتقاد وي، راه انداختن جنگ قيمت يك راه كار كوتاه‌مدت است و خواننده‌اي كه به دليل قيمت، روزنامه مورد مطالعه خود را تغيير دهد، ممكن است مجددا از روزنامه ديگري با قيمت پايين‌تر استفاده كند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=19813