در ديدار وزير خارجه کنگو: لاريجاني:جمهوري اسلامي علاقمند به گسترش روابط با آفريقا است

تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶ | عنوان: كنگو


رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اصول سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران،گسترش همکاري ها و مناسبات با کشورهاي آفريقايي از جمله کنگو را حائز اهميت دانست و گفت: جمهوري اسلامي ايران علاقمند به توسعه روابط با کشورهاي آفريقايي است.
به گزارش ايرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي، علي لاريجاني روز شنبه در ديدار وزير خارجه کنگو،خاطرنشان کرد: بايد از ظرفيت هاي فراوان موجود در راه افزايش سطح مناسبات سياسي ،اقتصادي و تجاري به نفع مردم ايران و آفريقا بهره برد.
لاريجاني در ادامه با اشاره به سفر سال گذشته رييس مجلس کنگو به کشورمان و همچنين افتتاح سفارت جمهوري کنگو در تهران،برحمايت مجلس شوراي اسلامي از تقويت روابط سياسي ، پارلماني و اقتصادي في مابين تاکيد کرد.
وي افزود:در بخش هاي انرژي،کشاورزي و صنعتي آمادگي انتقال تجارب و سرمايه گذاري از سوي طرف ايراني با کنگو وجود دارد.
لاريجاني در پاسخ به دعوت رييس مجلس ملي کنگو براي سفر رسمي به کينشازا ابراز اميدواري کرد در فرصت مقتضي اين رويداد صورت پذيرد.
"زاويه اونوره" وزير امور خارجه کنگو نيز در اين ديدار جمهوري اسلامي ايران را کشوري بزرگ و مهم در منطقه و جهان خواند و گفت: جمهوري کنگو بيش از هر زمان ديگر نسبت به توسعه و تعميق روابط خود با جمهوري اسلامي ايران علاقمند و ساعي است.
اونوره يکي از اهداف مهم سفر خود به کشورمان را افتتاح سفارت کشورش در تهران عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: مقامات بلند پايه جمهوري کنگو در زمينه توسعه روابط با جمهوري اسلامي ايران به اين نتيجه رسيده اند که براي گسترش همکاري ها و مناسبات در زمينه هاي مختلف سياسي،اقتصادي و صنعتي نبايد بيش از اين اتلاف وقت کرد.
وزير امور خارجه کنگو در پايان حمايت بيش از پيش مجلس شوراي اسلامي را از روابط دو کشور و سرمايه گذاري جمهوري اسلامي ايران در بخش هاي مختلف صنعتي،‌کشاورزي و انرژي در کشورش خواستار شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=19718