گفت‌وگوي ابوالغيط و اشرف قاضي درباره توافقنامه سودان

تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۲۰ | عنوان: سودان



وزير امور خارجه مصر و نماينده سازمان ملل متحد در سودان در ديدار با يكديگر درباره توافقنامه صلح فراگير در سودان گفت‌وگو كردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مصري " الاهرام "، "اشرف قاضي " نماينده سازمان ملل متحد در سودان پس از ديدار با "احمد ابوالغيط " وزير امور خارجه مصر در شهر "قاهره " پايتخت اين كشور اعلام كرد: ما در اين ديدار درباره توافقنامه صلح فراگير در سودان و مراحل آن و آمادگي براي برگزاري انتخابات و همه‌پرسي كه قرار است در سودان برگزار شود، گفت‌وگو كرديم.
وي افزود: همه همسايگان سودان و در صدر آنها مصر بر ضرورت حفظ صلح و ثبات در منطقه تاكيد مي‌كنند زيرا همگي منافع مشتركي دارند.
اشرف قاضي تصريح كرد: مصر رابطه خوبي با سودان دارد و "حسني مبارك " رئيس جمهوري اين كشور با سفر به سودان با "عمر البشير " رئيس جمهور و "سلفاكر ميارديت " معاون وي ديدار كرد لذا سازمان ملل از نقطه نظرات مصر درباره سودان استقبال مي‌كند و در همه تحولات تلاش مي‌كنيم تا با قاهره هماهنگ شويم.
اشرف قاضي درپاسخ به اين سوال كه آيا سازمان ملل از مصر خواسته است تا حضور بيشتري در منطقه "دارفور " در غرب سودان داشته باشند، گفت: مصر از اين جهت كه نيروهاي خود را به دارفور فرستاده است و از نيروهاي پاسدار صلح مشترك سازمان ملل و اتحاديه آفريقا حمايت مي‌كند، نقش مهمي دارد و ما از مصر و ديگر كشورهاي كمك كننده مي‌خواهيم تا براي ايجاد آتش‌بس و حفظ آن تلاش كنند و نيروهاي خود را در اين كشور افزايش دهند.
88/02/29


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1846