سودان ميانجيگيري مصر ميان انجامنا و خارطوم را تكذيب كرد

تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۰ | عنوان: سودان



دولت سودان هرگونه ميانجيگري مصر ميان "انجامنا " و "خارطوم " را تكذيب كرد و گفت كه مصر هيچ تلاشي براي توقف درگيريها و ايجاد آتش‌بس ميان دو كشور انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري "محيط "، سخنگوي وزارت امور خارجه سودان ميانجيگري مصر در بحران چاد و سودان را رد كرد اما در عين حال احتمال ميانجيگري قطر براي پايان دادن به روابط تيره ميان دو كشور را بعيد ندانست.
وي گفت: احتمال نشستي ميان "عمر البشير " رئيس جمهور سودان و "ادريس ديبي " رئيس جمهوري چاد وجود دارد اما فضاي فعلي براي اين ديدار مناسب نيست.
نيروهاي چاد پيش از اين گفتند كه پس از ويران كردن 7 پايگاه شبه نظاميان و به اسارت گرفتن 100 نفر در مرزها، نيروي هوايي خود را از سودان خارج كردند.
چاد با صراحت از حمله خود به خاك سودان خبر داد و در توجيه اين تهاجم، حمايت خارطوم از شورشيان چاد را دليل اين اقدام دانست.
مسئولان استان شمال منطقه "دارفور " درغرب سودان نيز حمله نيروهاي چاد به همراه گروه شورشي "عدالت ومساوات " به منطقه "كرنوي " را تاييد كرد.
"عثمان يوسف كبير " استاندار شمال دارفور اعلام كرد: نيروهاي چاد به فرماندهي "شريف كريمه اورشي " اين حمله را انجام دادند و درگيري با عقب نشيني دو طرف پايان يافت.
در همين حال، وزير دفاع فرانسه نامه‌اي را از طرف "نيكولا ساركوزي " رئيس جمهوري كشورش به "معمر القذافي " رهبر ليبي تحويل داد كه ساركوزي در آن از قذافي خواسته بود تا براي پايان دادن به بحران فعلي ميان چاد و سودان ميانجيگري كند.
88/02/29


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1844