رايزني براي افتتاح سفارت پادشاهي سوازيلند در ايران

تاریخ ۲۷ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۸ | عنوان: سوازيلند


حضور دو وزير كابينه كشور آفريقايي پادشاهي سوازيلند در اجلاس خلع سلاح تهران مويد روند روبه‌رشد روابط دو كشور است.
ایلنا: منوچهر متكي و لوتفو دلامينه به منظور افتتاح سفارت پادشاهي سوازيلند در ايران رايزني كردند.
به گزارش ايلنا، «لوتفو دلامينه»وزير امور خارجه پادشاهي سوازيلند كه براي شركت در اجلاس خلع سلاح تهران به كشورمان سفر كرده است در ديدار با منوچهر متكي وزير امور خارجه در اين ديدار طرفين در خصوص موضوعات مورد علاقه گفت‌وگوكرده و راه‌هاي گسترش مناسبات دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف را مورد ارزيابي قرار دادند.
وزير امور خارجه كشورمان و طرف سوازيلندي ضمن رايزني در خصوص مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي ضمن ابراز رضايت از وضعيت مناسبات في‌مابين نسبت به استمرار و گسترش آن در آينده ابراز خوشبيني كردند و وزير امور خارجه حضور دو وزير كابينه اين كشور آفريقايي در اجلاس خلع سلاح تهران را مويد روند روبه‌رشد روابط دو كشور دانست.
وزراي امور خارجه ايران و پادشاهي سوازيلند در اين ملاقات در خصوص افتتاح سفارت سوازيلند در تهران، امكان مشاركت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در احداث كلينيك درماني در اين كشور، صادرات داروهاي ساخت ايران از جمله داروي ضد اچ‌آي‌وي و نيز همكاري در زمينه‌هاي توسعه كشاورزي صنعتي و انبوه‌سازي مسكن به تبادل نظر پرداختند. در اين خصوص مقرر گرديد با تبادل هيات‌هاي كارشناسي زمينه انعقاد يادداشت تفاهم همكاري بين دو كشور در زمينه‌هاي ياد شده در آينده نزديك فراهم گردد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=18169