24 شبه نظامي در الجزاير به اعدام يا حبس ابد محکوم شدند

تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۰ | عنوان: الجزاير



دادگاه جنايي منطقه بومردس الجزاير روز دوشنبه شانزده شبه نظامي را به طور غيابي به اعدام و هشت شبه نظامي ديگر را به اتهام دست داشتن در اقدامات تروريستي به حبس ابد محکوم کرد.
دادگاه جنايي بومردس در پنجاه کيلومتري الجزيره اعلام کرد اين افراط گرايان که در منطقه بومردس فعاليت مي کردند به اتهام عضويت در يک گروه تروريستي مسلح، سرقت مسلحانه،‌ ‌بمبگذاري و تخريب اموال عمومي به اعدام يا حبس ابد محکوم شده اند.
دادگاه بومردس همچنين يک افراط گراي ديگر را به اتهام حمايت از اقدامات و حملات تروريستي به همچنين خودداري از همکاري با نيروهاي امنيتي به پنج سال زندان محکوم کرد.
عبدالعزيز بوتفليقه،‌ که براي سومين بار به رياست جمهوري کشورش دست يافته است، و در دو دوره پيشين نتايج خوبي در زمينه اشتي ملي کسب کرده،‌ به شهروندان قول داده است حفظ و تقويت ثبات همچنان اولويت برنامه هاي وي
را در دوره سوم رياست جمهوري تشکيل خواهند داد. وي به تازگي اعلام کرد بخشش افراط گرايان مسلح که همچنان به فعاليت خود برضد دولت ادامه مي دهند تنها از طريق برگزاري همه پرسي و موافقت مردم امکان پذير خواهد بود. عبدالعزيز بوتفليقه تاکيد کرده است بدون برگزاري همه پرسي امکان عفو عمومي افراط گرايان مسلح وجود ندارد چرا که اين مردم الجزاير هستند که بايد افراط گراياني را که در خشونت و خونريزي دست داشته اند مورد عفو وبخشش قرار دهند و دولت
در اين ميان تنها نقش مجري را ايفا خواهد کرد و خواسته مردم را به اجرا خواهد گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از الجزاير، از ابتداي ماه مه تا کنون حدود پنجاه شبه نظامي در الجزاير به طور غيابي به حبس يا اعدام محکوم شده اند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1811