بررسي راه‌هاي گسترش مناسبات دوجانبه توسط وزراي خارجه ايران و سوازيلند

تاریخ ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۴ | عنوان: سوازيلند


وزراي امور خارجه ايران و سوازيلند راه‌هاي گسترش مناسبات دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف را مورد بررسي و ارزيابي قرار دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، «لوتفو دلامينه» وزير امور خارجه پادشاهي سوازيلند به همراه وزير بهداشت اين كشور كه به منظور شركت در اجلاس خلع سلاح تهران به كشورمان سفر كرده‌اند، صبح امروز پنجشنبه با منوچهر متكي وزير امور خارجه ديدار و گفتگو كردند.
در اين ديدار طرفين در خصوص موضوعات مورد علاقه گفتگو كرده و راه‌هاي گسترش مناسبات دوجانبه در زمينه‌هاي مختلف را مورد ارزيابي قرار دارند.
وزير امور خارجه كشورمان و طرف سوازيلندي ضمن رايزني در خصوص مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي، با ابراز رضايت از وضعيت مناسبات موجود فيمابين، نسبت به استمرار و گسترش آن در آينده ابراز خوشبيني كردند و حضور دو وزير كابينه اين كشور آفريقايي در اجلاس خلع سلاح تهران را مويد روند رو به رشد روابط دو كشور برشمردند.
وزراي امور خارجه دو كشور در اين ملاقات در خصوص افتتاح سفارت سوازيلند در تهران، امكان مشاركت‌هاي هلال احمر جمهوري اسلامي در احداث كلينيك درماني در اين كشور، صادرات داروهاي ساخت ايران از جمله داروي HIV و نيز همكاري در زمينه‌هاي توسعه كشاورزي، صنعتي و انبوه سازي مسكن به تبادل نظر پرداختند.
در اين خصوص مقرر شد با تبادل هيئت‌هاي كارشناسي زمينه انعقاد يادداشت تفاهم همكاري بين دو كشور، در زمينه‌هاي ياد شده در آينده نزديك فراهم شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=18093