کي از رهبران شورشي سودان در دادگاه بين المللي کيفري حاضر مي شود

تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۰ | عنوان: سودان



يکي از رهبران گروههاي شورشي سودان که خود را در اختيار مقامات قضايي بين المللي قرار داده است، روز دوشنبه در برابر قضات ديوان بين المللي کيفري حاضر مي شود.
بهار ادريس ابوجرده، که قرار است تا ساعاتي ديگر در دادگاه بين المللي لاهه حاضر شود متهم به دست داشتن در حمله سال دو هزار و هفت به گروهي از سربازان حافظ صلح اتحاديه افريقا در سودان است که طي ان دوازده نفر کشته شدند.
حضور وي در دادگاه لاهه به دنبال ان صورت مي گيرد که کميته دادرسي اوليه دادگاه در جريان تحقيقات اوليه در ماه مه سال دو هزار و هفت،‌ اعلام کرد دلايل کافي وجود دارد که نشان مي دهد وي متهم به قتل عامدانه نيروهاي حافظ صلح افريقايي در سودان است.
ابوجرده جزو يکي از چهار شهروند سوداني است که از طرف دادگاه بين المللي کيفري تحت تعقيب قرار دارد. اين دادگاه حکم بازداشت وي را صادر نکرده بود ولي وي به صورت اختياري خود را در اختيار مقامات دادگاه قرار داد.
لوئيس مورنو اوکامپو، دادستان دادگاه بين المللي کيفري نيز با انتشار بيانيه اي از اينکه ابوجرده به صورت اختياري خود را در اختيار مقامات قضايي بين المللي قرار داد، ابراز خشنودي کرد.
به گزارش خبرگزاري المان از لاهه، ابوجرده چهارمين متهم در نبرد دارفور است که در دادگاه بين المللي کيفري محاکمه مي شود. وي اولين فردي است که به صورت شخصي در دادگاه حاضر مي شود.
88/02/28


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1792