مقامات گينه بيسائو تلاش هاي خودبراي حل بحران اين کشور را ادامه دادند

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۴ | عنوان: گينه بيسائو


مقامات گينه بيسائو و سازمانهاي آفريقايي امروز (دوشنبه) تلاش هاي خود را براي حل بحران اين کشور که به دنبال شورش نظامي تشديد شد را افزايش مي دهند.
به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا به نقل از خبرگزاري آلمان، مقامات گينه بيسائو و سازمانهاي آفريقايي تلاش هاي خود را براي حل بحران در اين کشور افزايش داده اند و در همين راستا امروز (دوشنبه) ، "مالام باکاي سانها"، رئيس جمهوري گينه با رهبران احزاب سياسي و "کارلوس گومز جونيور"، نخست وزير اين کشور با رهبران نظامي ديدار کردند.
نظاميان گينه بيسائو در اول آوريل (12 فروردين) گذشته نخست وزير و "خوزه زامورا ايندوتا"، رئيس ستاد ارتش گينه را دستگير کردند ، اما ساعاتي بعد نخست وزير را آزاد کردند تا فعاليت خود را از سر گيرد. اما ايندوتا هنوز بازداشت است و به يک پادگان نظامي در شهر "مانسوا" واقع در 60 کيلومتري پايتخت منتقل شده است.
نمايندگاني از جامعه اقتصادي غرب آفريقا ( ايکواس ) و اتحاديه آفريقا در آغاز هفته جاري از گينه بيسائو ديدن کرده و ابراز اميدواري کردند که اين بحران به زودي حل مي شود.
"ويکتور جبيهو"، رئيس کميسيون ايکواس و "جان پينگ"، رئيس کميسيون اتحاديه آفريقا در اين سفر با رئيس جمهوري، نخست وزير و رهبران نظامي گينه ديدار کردند.
جبيهو بر ضرورت اجراي قانون اساسي در گينه تاکيد کرد و يادآور شد که ايکواس، اتحاديه آفريقا و سازمان ملل براي ميانجيگري در بحران گينه ، هياتي را به اين کشور مي فرستند.
سانها پيش از اين وقوع هرگونه کودتاي نظامي در اين کشور را رد کرده و اعلام کرده بود که ايندوتا به علت درگيري داخلي در ارتش دستگير شد.
گينه بيسائو از زمان استقلال از پرتغال در سال 1974 درگير بحران است و اين امر موجب شده تا تجار مواد مخدر از اين کشور به عنوان نقطه عبوري براي قاچاق مواد مخدر از آمريکاي لاتين به اروپا استفاده کنند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=17563