هيئت بين المللي اعزامي به بيسائو به نظاميان اين کشور پيام قاطعي داد

تاریخ ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۷ | عنوان: گينه بيسائو


منابع اگاه دوشنبه اعلام کردند هیئتی بین المللی با حضور نمایندگان جامعه اقتصادی کشورهای غرب افریقا ، اتحادیه افریقا و سازمان ملل یکشنبه با سفر به بیسائو به نظامیان این کشور پیام قاطعی داد.
به گفته یک منبع اگاه در نمایندگی سازمان ملل در بیسائو اعلام کرد هیئت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا،‌ اتحادیه آفریقا و سازمان ملل عصر یکشنبه وارد بیسائو و همان شب از این شهر خارج شد.

آنان با ارسال پیام قاطعی به نظامیان جامعه بین المللی را از حوادث روز پنج شنبه اول آوریل (دوازده فروردین) در بیسائو مطلع کردند. به گفته این منبع سازمان ملل این هیئت از جیمز ویکتور گبهو رئیس کمیسیون جامعه اقتصادی کشورهای غرب افریقا،‌جان پینگ رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا و سعید جنیت نماینده ویژه سازمان ملل در غرب افریقا تشکیل شده بود. وی افزود دومینگوس سیموئوس پریئرا رئیس جامعه کشورهای پرتغالی زبان که در بیسائو بسر می برد به این گروه پیوست. کودتای پنج شنبه نظامیان در بیسائو به زندانی شدن خوزه لامورا ایندوتا رئیس ستاد مشترک ارتش گینه بیسائو منجر شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از داکار،‌ کارلوس گومس جونیور نخست وزیر گینه بیسائو نیز به مدت چند ساعت تحت بازداشت قرار گرفته و کودتاچیان او رابه مرگ تهدید کرده بودند. این ماموریت بین المللی همچنین با مالام باکی سانها رئیس جمهوری گینه بیسائو ،‌نخست وزیر و سایر مقامات نظامی از جمله ژنرال انتونیو ایندجای مرد قدرتمند جدید دیدار کرد. به گفته این منبع،‌ این هیئت به سخنان طرف ها در گینه بیسائو درباره این حوادث ( اول آوریل) گوش داد و آمادگی جامعه اقتصادی کشورهای غرب افریقا، سازمان ملل و اتحادیه آفریقا را برای تلاش به منظور خروج این کشور از بحران اعلام کرد. این منبع اعلام کرد ماموریت جدیدی در پایتخت گینه بیسائو برای گفتگو با طرف های مختلف پیش بینی شده است.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=17541