الجزاير تا سال دو هزار و دوازده واردات هشتصد نوع دارو را ممنوع مي کند

تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۰ | عنوان: الجزاير



مدير بخش دارو سازي وزارت بهداشت الجزاير روز يکشنبه اعلام کرد اين کشور تا سال دو هزار و دوازده واردات هشتصد نوع فراورده دارويي را ممنوع خواهد کرد.
مدير بخش داروسازي وزارت بهداشت الجزاير با تصريح بر اين که اکنون واردات سيصد نوع محصول دارويي ممنوع است، خاطر نشان کرد اين اقدام براي حمايت از توليد داخلي دارو و کاستن از ميزان واردات دارو صورت مي گيرد.
وي به مناسبت گشايش نشست بين المللي داروسازان در الجزيره گفت "ما داروسازان را ملزم مي کنيم با توسعه فعاليت داروسازي خود، در دو يا سه سال آينده محصولات دارويي خود را از سيصد و سي عنوان به هفتصد يا هشتصد عنوان برسانند."
وزارت بهداشت الجزاير نيز اعلام کرد تصميم براي جلوگيري از واردات داروهايي که در داخل کشور توليد مي شوند، بيست و يکم اکتبر /سيم مهر/ از سوي دولت به منظور کاستن از صورت داروهاي وارداتي و تشويق توليد داخلي دارو جهت ايمن سازي نياز کشور به فراورده هاي دارويي، اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از الجزيره، وي با وجود اين ضمن ابراز تاسف از اينکه در حال حاضر الجزاير فقط سي درصد نيازهاي دارويي خود را در داخل توليد مي کند که پانزده تا شانزده درصد داروهاي اساسي را تشکيل مي دهند، ابراز اميدواري کرد اين کشور هشتاد تا نود درصد نيازهاي دارويي خود را در داخل توليد کند.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1750