تاریخ دقیق انتخابات در ساحل عاج پس از بازگشت رئیس دولت از آفریقای جنوبی

تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۰ | عنوان: ساحل عاج



در تاریخ 11 می ، رئیس دولت ساحل عاج در نشستی با کمیسیون انتخاباتی مستقل در ساحل عاج شرکت کرد . هدف از برگزاری این نشست بررسی روند مراحل مختلف در جهت تعیین زمان مناسب انتخاباتی بوده است.
رئیس دولت ساحل عاج اعلام کرد در پایان هفته جاری و پس از بازگشتش از آفریقای جنوبی طی نشستی تاریخ دقیقی را برای برگزاری انتخابات و در پی آن برقراری صلح و آرامش در ساحل عاج را مشخص خواهند کرد . تعیین یک تاریخ دقیق در نشستی با مقامات دولت ساحل عاج و کمیسیون انتخابات مستقل در این کشور تعیین خواهد شد.
وی در سفرش به آفریقای جنوبی در پرتوریا با سفیر کشورش ملاقات کرد . لارنت جی باجبو در دیدار با سفیر کشورش در پرتوریا در مورد بحران های حاکم بر ساحل عاج با یکدیگر به بحث و گفتگو ÷رداختند و رئیس دولت ساحل عاج اظهار داشت با برگزاری هرچه سزیعتر این انتخابات از بحرانهای حاکم بر ساحل عاج به میزان قابل توجهی مرتفع می گردد . وی تاکید کرد این انتخابات امسال بطور حتم برگزار خواهد شد.
بیش از این مقلاقات رئیس دولت ساحل عاج در مقر ریاست جمهوری پرتوریا رئیس جمهور این کشور جاکوب زوما را ملاقات کردند . این ملاقات بسیار خصوصی بوده است و هیچ خبری از موارد مورد گفتگو در دست نمی باشد ولی می توان حدس زد که یکی از موضوعات مورد بحث در این دیدار تحکیم روابط دو جانبه میان ساحل عاج و آفریقای جنوبی بوده است .رئیس دولت ساحل عاج طی اقامتش در آفریقای جنوبی نیز با رئیس جمهور ژوهامبورگ تابو ملاقات کرد . وی این ملاقات را بسیار دوستانه ارزیابی کرد . رئیس دولت ساحل عاج و همراهانش 11 می به منظور شرکت در اعطا مقام ریاست جمهوری جدید که در انتخابات 6 می برگزار شده بود وارد آفریقای جنوبی شدند.

2009/05/15


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1673