روماندي نيوز: چاد،حمله به سودان را به طور تلويحي پذيرفت

تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰ | عنوان: چاد



تهران_ پايگاه اطلاع رساني "روماندي نيوز" روز شنبه نوشت: چاد، حمله اين کشور به سودان را که توسط دولت خارطوم محکوم شده بود، به طور تلويحي پذيرفت.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، روماندي نيوز افزود: خارطوم روز جمعه چاد را به حمله هوايي به غرب سودان و محل استقرار شورشيان چادي، متهم کرده بود.
برپايه اين گزارش، "مهامات هيسن" سخنگوي دولت چاد در بيانيه اي که بعد از ظهر جمعه از رسانه هاي اين کشور پخش شد، سودان را "دزدي" خواند که "دزدي ديگر را محکوم مي کند".
به نوشته روماندي نيوز، پيش از اين، "علي صادق" سخنگوي وزارت خارجه سودان اعلام کرده بود: "2 هواپيماي چادي منطقه اي در 60 کيلومتري مرز چاد را در سودان در ساعات 10 و 30 دقيقه و 13 و 30 دقيقه به وقت محلي مورد حمله قرار دادند".
وي، با بيان اينکه ارتش سودان آماده پاسخگويي به اين حمله است، افزود: "حمله هوايي چاد در منطقه بياباني صورت گرفته و خسارت و تلفات جاني در پي نداشته است".
اين گزارش حاکي است: چاد که در تعقيب شورشيان کشور خود است در پاسخ به مقامات خارطوم، اين حمله را پاسخي به فعاليت هاي سودان اعلام کرد.
هيسن که وزارت ارتباطات چاد را نيز برعهده دارد، اين حملات را پاسخي به حملات سازمان يافته مزدوران مسلح سوداني عنوان کرد و اتهام تجهيز،حمايت مالي و هدايت شورشيان چاد توسط خارطوم را، تکرار نمود.
اين گزارش حاکي است: شورشيان چاد هفته گذشته به "انجامنا" (پايتخت) حمله کردند اما با ناتواني در مقابل ارتش اين کشور به بازگشت به مواضع خود در غرب سودان، مجبور شدند.
بر پايه گزارش، خارطوم و انجامنا همواره يکديگر را به حمايت از شورشيان دو طرف متهم مي کنند.
اين 2 کشور در سوم ماه مه توافقنامه صلحي را در دوحه قطر به امضا رساندند که در آن کنترل مرزها براي جلوگيري ورود شورشيان به اين 2 کشور، پيش بيني شده بود.


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1651