مذاکره درآفریقا، دیدار درتهران

تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰ | عنوان: آفريقا



رفت‌وآمدهای دیپلماتیک در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران همچنان ادامه دارد. در حالی که ريیس اتاق همراه با معاون اول ريیس‌جمهور، به چند کشور آفریقایی سفر کرده است، دبیرکل اتاق به جمع بازرگانان تایوانی رفته و در همین شرایط، مدیران ارشد اتاق میزبان شهردار استانبول بوده‌اند.

به گزارش سایت خبری اتاق تهران، یحیی آل‌اسحاق که همراه با پرویز داوودی و هیاتی بلند پایه در آفریقای جنوبی به سر می‌برد، در گفت‌وگویی کوتاه، نتایج سفر به آفریقا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حضور در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری «ياكوب زوما»، فرصتی ایجاد کرد تا میان هیات ایرانی و مقامات بسیاری از کشورهای جهان بحث و گفت‌وگوی اقتصادی صورت گیرد. وی افزود: در بدو ورود به آفریقای جنوبی، هيات ۶۰ نفره ایرانی در فرودگاه «اوليور تامبوي» ژوهانسبورگ مورد استقبال رسمي وزير خدمات عمومي آفريقاي جنوبي قرار گرفت و پس از آن، اعضای هیات ایرانی به همراه مقامات 100کشور جهان، در مراسم تحلیف یاکوب زوما شرکت کردند. یحیی آل‌اسحاق همچنین از دیدار و نشست با مقامات اتاق‌های بازرگانی کشور آفریقای جنوبی خبر داد و گفت: با مقامات بخش خصوصی آفریقای جنوبی مذاکرات اولیه‌ای انجام گرفت و قرار شد در مدت زمانی کوتاه، در مورد سفر هیات بخش خصوصی هر دو کشور و برگزاری همایش‌های سرمایه‌گذاری، اقدام لازم صورت گیرد.
یحیی آل‌اسحاق همچنین از سفر به کشور تانزانیا و دیدار با مقامات این کشور خبر داد و گفت: میان مقامات اقتصادی دو کشور نشست‌های مهمی برگزار شد که در این میان، دیدار با تجار و بازرگانان تانزانیا، برای بخش خصوصی هر دو کشور نتایج مثبتی به دنبال داشت. هیات ایرانی پس از تانزانیا قرار است به کشور زنگبار سفر کند.
دنياي اقتصاد


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1650