قطر 13.7 ميليون دلار به کومور کمک مي کند

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۱ | عنوان: كومور


با آغاز به کار کنفرانس کشورهاي اهدا کننده به کومور، قطر متعهد شد سيزده ميليون و هفتصد هزار دلار به اين کشور بسيار فقير آفريقايي کمک کند.

شيخ حمد بن جاسم آل ثاني نخست وزير قطر در اين باره گفت : "اين کمک از طريق صندوق توسعه قطر براي حمايت از سرمايه گذاري ها در کومور، فقيرترين کشور جهان تامين مي شود".
کنفرانس کشورهاي اهدا کننده به کومور با شرکت دهها کشور و سازمان در قطر برگزار مي شود و اتحاديه عرب، سازمان کنفرانس اسلامي و برنامه توسعه سازمان ملل با هدف جمع آوري پانصد ميليون دلار ظرف پنج سال براي توسعه در کومور در سازماندهي آن مشارکت دارند.
اکمل الدين احسان اوغلو دبير کل سازمان کنفرانس اسلامي از کمک ده ميليون دلاري اين سازمان ظرف سه سال و عمرو موسي دبير کل اتحاديه عرب از کمک يک و نيم ميليون دلاري به کومور خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از دوحه، مجمع الجزاير کومور در اقيانوس هند قرار داشته و ششصد و پنجاه هزار نفر جمعيت دارد. اين کشور در سازمان کنفرانس اسلامي و اتحاديه عرب عضويت دارد. بر اساس آمار بانک جهاني، توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال دو هزار و هفت به ازاي هر نفر ششصد و نود دلار بوده است.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=16496