اتحاديه آفريقا انتخاب مجدد نياسينگبه را به رياست جمهوري توگو تاييد کرد

تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۱:۳۵ | عنوان: توگو


اتحاديه آفريقا روز سه شنبه انتخاب مجدد «فور نياسينگبه Faure Gnassingbé» را به رياست جمهوري کشور توگو تاييد کرد و از حزب مخالف اين کشور خواست خويشتندار باشد.


اتحاديه آفريقا در بيانيه اي اعلام کرد : "فور نياسينگبه بار ديگر به رياست جمهوري توگو برگزيده شده است و براي پنج سال ديگر عهده دار اين سمت خواهد بود؛ وي از مجموع دو ميليون و يکصد هزار رأي، يک ميليون و دويست و چهل هزار راي را کسب کرده و در نتيجه رئيس جمهور قانوني اين کشور است.
"
اين بيانيه افزود : "ناظران انتخاباتي اتحاديه آفريقا بر اين عقيده اند که اين انتخابات کاملا آزاد و شفاف برگزار شده است؛ البته برخي احزاب و مسئولان سياسي نيز از نحوه برگزاري اين انتخابات شکايت کرده و صحت آن را زير سوال برده اند ولي اتحاديه آفريقا از همه سياستمداران، فعالان عرصه سياست و نيز مردم توگو مي خواهد از طريق گفتگو و صلح، مشکلات و اختلافات خود را حل و فصل کنند".
اتحاديه آفريقا همچنين از رئيس جمهور توگو خواست براي حفظ منافع همه آحاد ملت، دست دوستي به سوي همه دراز کند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از آديس آبابا، حدود چهارصد تن از اعضا و طرفداران حزب مخالف دولت روز سه شنبه با برپايي تظاهراتي در لومه پايتخت توگو، به نتايج انتخابات رياست جمهوري در اين کشور اعتراض کردند که اين تظاهرات با مداخله پليس و نيروهاي امنيتي همراه شد.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=16449