کاندیدای "توگو"یی با رد نتایج آراء، هواداران را به خیابان‌ها فراخواند

تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۰ | عنوان: توگو


کاندیدای ناکام در انتخابات کشور آفریقایی توگو با رد نتایج انتخابات، از هواداران خواست با ریختن به خیابان‌ها نتیجه انتخابات را عوض کنند.
به گزارش سرویس بین‌الملل شبکه ایران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24،‌ هواداران "ژان پیر فابره" رقیب اصلی "فائوره گناسینگبه" در انتخابات ریاست جمهوری توگو،‌ در پی اعلام عدم پذیرش نتایج انتخابات از سوی کاندیدای ناکام، به خیابان‌ها ریختند تا با دعواهای قبیله‎ای، نتایج انتخابات را رقم بزنند.
بنابر این گزارش،‌ تظاهرات‌کنندگان در پی فراخوان رهبر جریان مخالف به خیابان‌ها ریختند و با نیروهای پلیس این کشور درگیر شدند.
فرانس 24 افزود: با وجود پیروزی 61 درصدی و تقریباً قاطع فائوره گناسینگبه در انتخابات ریاست جمهوری توگو، مخالفان نتایج کمیسیون مستقل انتخابات را نپذیرفتند و در خیابان‌ها اقدام به تظاهرات کردند.
بنابر این گزارش،‌ گناسینگبه یک میلیون و 243 هزار رای یعنی بیش از 61 درصد آرا را کسب کرده و ژان پیر فابره رقیب اصلی وی، تنها 693 هزار رای به دست آورده و این در حالی است که "یاووی آگبویبو" نخست‌وزیر سابق این کشور که دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری است، تنها سه درصد آرا را کسب کرده است.
کمیسیون مستقل انتخابات ملی توگو اعلام کرد که نتایج رسمی ظرف هفته آتی به دادگاه قانون اساسی ارجاع داده خواهد شد و نامزدها می‌توانند در مورد آن فرجام‌خواهی کنند اما مخالفان ترجیح داده‌اند که از راه‌های فراقانونی، اعتراض خود را به سرانجام برسانند.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=16422