فعاليت مراکز تجاري و اداري پايتخت توگو از سر گرفته شد

تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۵ | عنوان: توگو


مراکز تجاري و اداري لومه پايتخت توگو روز دوشنبه دو روز بعد از اعلام انتخاب دوباره فوره گناسينگبه Faure Gnassingbé به رياست جمهوري اين کشور فعاليت عادي خود را از سر گرفتند.

در حالي که اتحاديه نيروهاي تغيير، حزب اصلي مخالفان به نتيجه انتخابات معترض است و قصد دارد به اعتراضات خود ادامه دهد.
خبرنگاران خبرگزاري فرانسه گزارش کردند دکه هاي بازار هدزراناووئه Hedzeranawoé يکي از بزرگترين بازارهاي لومه فعاليت خود را از سر گرفتند.
اما مسئول يکي از مدارس خصوصي دوره ابتدايي اين محله اعلام کرد از دانش آموزان خواسته است روز سه شنبه به علت راهپيمايي احزاب مخالف در خانه هاي خود بمانند.
اتحاديه نيروهاي تغيير و سه حزب مخالف ديگر با اعلام اينکه ژان - پير فابره نامزد آنها در انتخابات چهارم مارس (سيزدهم اسفند) به پيروزي رسيده است، قصد دارند روز سه شنبه بعد از يک تجمع در اعتراض به نتايج انتخابات راهپيمايي کنند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه از لومه، کميسيون مستقل انتخابات توگو شنبه شب اعلام کرد گناسينگبه رئيس جمهور فعلي اين کشور با کسب شصت و نود و دو درصد آرا به پيروزي رسيده و فابره تنها سي و سه و نود و چهار درصد آرا را کسب کرده است.
صدها نفر روز يکشنبه در اعتراض به نتيجه انتخابات در لومه تظاهرات کردند اما پليس بلافاصله آنها را با پرتاب گاز اشک آور متفرق کرد.




نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=16394