درخواست بان کي مون از طرف هاي درگير در توگو

تاریخ ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۳۵ | عنوان: توگو


به دنبال افزايش تنش سياسي در توگو و در پي آن درگيري هاي پراکنده در پايتخت اين کشور، دبير کل سازمان ملل متحد از طرف هاي درگير در توگو خواست از خود خويشتنداري نشان دهند.
پايگاه اينترنتي روزنامه فرانسوي زبان لوفيگارو اعلام کرد: "بان کي مون" دبير کل سازمان ملل متحد روز يکشنبه با صدور بيانيه اي از طرف هاي درگير در توگو خواست آرامش خود را حفظ کنند.
در اين بيانيه بان کي مون از مردم توگو خواسته است همانند روز انتخابات (پنجشنبه هفته گذشته) آرامش خود را حفظ کرده و از هرگونه درگيري و نزاع خودداري کنند.
بر پايه اين گزارش، به دنبال اعلام رئيس کميسيون انتخابات توگو مبني بر پيروزي " فائوره گناسينگبه "، تنش سياسي اين کشور آفريقايي را فرا گرفت.
بر اساس آمار ارائه شده از سوي کميسيون انتخاباتي توگو، " فائوره گناسينگبه " با کسب بيش از 60 درصد آراء توانسته اي بر رقباي انتخاباتي خود پيروز شود.
اين انتخابات مورد مناقشه دومين انتخابات توگو از زمان مرگ " ايادما گناسينگبه " بود که خانواده اش طي 43 سال گذشته براين کشور حکمفرمايي کردند .
پيروزي گناسينگبه در حالي است که روز جمعه و پيش از اعلام کميسيون انتخاباتي توگو، حزب رقيب ادعا کرده بود توانسته است با اکثريت آراء در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود.
علاوه بر تنش هاي سياسي، هوداران دو گروه روز گذشته به درگيري در خيابان هاي شهر "لومه" پايتخت توگو پرداختند که پليس اين کشور مجبور شد براي متفرق کردن اين افراد به استفاده از گاز اشک آور متوسل شود.



نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=16357