رئیس داناگاز: مذاکرات ساخت شهر گازی مصر در مراحل پیشرفته قرار دارد

تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۰ | عنوان: مصر



رئیس شرکت داناگاز اعلام کرد این شرکت در مراحل پیشرفته مذاکرات ساخت شهر گازی با کشور مصر قرار دارد.

به گزارش شانا به نقل از رویترز، شعبه شرکت دانا گاز در مصر خبر داد: مذاکرات با کشور مصر برای ساخت شهر گازی که بیش از 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری را در بلندمدت جذب خواهد کرد، در مراحل پیشرفته قرار دارد.

«شهر گازی»، متشکل از مجتمع های بزرگ صنعتی، کارخانه های پتروشیمی و صنایع سنگین است که از گاز تغذیه می کنند.

هانی الشرکاوی رئیس شرکت دانا گاز، درحاشیه کنفرانس «اینترگز وی» در قاهره به رویترز گفت: مذاکرات ما با دولت مصر برای ساخت این شهر گازی در مراحل پایانی قرار دارد.

وی اضافه کرد: دانا گاز تنها بخش مرکزی این شهر گازی را بنا خواهد کرد و باید سرمایه گذاری های دیگری برای ساخت بخش های حاشیه ای آن صورت گیرد. این تنها یک پروژه یکی دو ساله نیست بلکه برای ساخت این شهر گازی به 20 تا 25 سال زمان نیاز است.

همچنین الشرکاوی اظهار کرد: این پروژه از لحاظ اندازه، یک مجتمع در حد متوسط به شمار می آید و مکان این پروژه هنوز تعین نشده است.

شرکت دانا گاز با همکاری شرکت نفتی کرسنت امارات متحده عربی قصد دارد با هدف تامین نیاز رو به رشد گاز، حداقل چهار شهر گازی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بسازد.

این دو شرکت اعلام کردند: قصد دارند میلیاردها دلار در بخش زیرساخت شهرهای گازی سرمایه گذاری کنند و همچنین ده ها میلیارد دلار سرمایه گذاری برای این منظور جذب کنند.
88/02/25


نوشته‌ای از موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی آفران - آفریقا و ایران
http://www.afran.ir

نشانی این صفحه :
http://www.afran.ir/modules/news/article.php?storyid=1635